Nestašica je i na tržištu rabljenih automobila, što je dovelo do rasta cijena cijelokupne ponude.
Proizvođači materijala – poput željeza za izradu karoserije i
zupčanika, pa čak i plastike za povezivanje lakših djelova
automobila značajno više naplaćuju.
Dodamo li tome cijenu rada, logistike, pritiska ulaganja u nove
tehnologije uz nadolazeću inflaciju – proizvođači ove industrije
suočavaju se s osjetno neugodnijom poslovnom klimom od one u
kojoj su se nalazili prijašnjih godina.
Industrija automobilske proizvodnje pronašla je privremeni spas
usporavajući proizvodne trake, piše u komentaru Bloomberg.
Unatoč svim prigovorima vezanim za nedostatak dostupnih
materijala – uglavnom čipova – proizvođači su uspjeli svoje
dioničare održati sretnima.
Ovogodišnjim su poslovanjem pokazali pametno i pomalo
nekarakteristično upravljanje kriznim situacijama, uspješno
iskoristavajući globalno lošu ekonomsku situaciju.
Unatoč gašenju nekolicine tvornica – što je dovelo do manjeg
broja kvalitetnijih vozila, na svjetskoj su razini postizali
odlične rezultate u prvom tromjesečju ove godine.
No, zabrinjavajuće je kada proizvođači konstantno govore o
smanjenju produkcije.
Problemi proizvođača
Divovi ove industrije, Toyota Motor Corp. i Ford Motor Co.
planiraju proizvesti značajno manji broj vozila ove godine zbog
sve rastuće nestašice čipova.
Samo zbog tog nedostatka, očekuje se čak četiri milijuna manje
proizvedenih automobila, što je pad od pet posto godišnjih
prihoda.
Panika zbog rastućih troškova i smanjenja opsega poslovanja u
ovoj industriji svakodnevno raste.
Glavni razlog su natprosječno visoke cijene proizvodnje – što
znači da firme moraju proizvesti pozamašnu količinu kako bi se
izvukli iz početnih troškova te došle na nulu.
Desi li se značajno usporavanje proizvodnje, cjenovni pritisak
eksponencijalno raste a zarada pada.
Proizvođači automobila pronašli su rješenja u smanjenju
inicijativa i popusta pri kupnji novih automobila.
No, takva smanjenja mamaca za kupce već se dešavaju na najvećim
tržištima automobila – SAD-u i Kini, a cijene se ne mogu rezati
vječno.
Problemi potrošača
Automobilske tvrtke imaju nekoliko izbora u izjednačavanju
rastućih cijena.
S cijenama već ovako visokim, kupci neće biti toliko voljni
otvarati svoje novčanike.
Gledajući pokazatelje američkih potrošačkih navika, skoro pa
četrdeset posto potencijalnih kupaca odustalo je od ovogodišnje
kupnje automobila, objavio je Bloomberg.
Ukoliko prodaja nastavi padati, a cijene rasti – proizvođači neće
moći održati dosadašnji pozitivni trend poslovanja.
Nestašica je i na tržištu rabljenih automobila, što je dovelo do
rasta cijena cijelokupnog tržišta.
Kupcima preostaje preplatiti automobil ili se zadovoljiti
dosadašnjim prijevoznim sredstvom.