Najčešći oblik cyber-bullyinga s kojim su se suočavali je nazivanje ružnim i uvredljivim imenima ili isključivanje iz digitalnih društvenih grupa
Više od četvrtine učenika i učenica karlovačkih osnovnih i
srednjih škola doživjelo je ismijavanje ili vrijeđanje na
internetu i istovremeno ističu da ga na internetu doživljavaju
češće nego u bilo kojim drugim okolnostima. Rezultati su to
istraživanja udruge Carpe Diem u okviru projekta prevencije
internetskog nasilja GAME OVER. Ovakve brojke slične su, iako
nešto malo bolje od globalne situacije, jer se prema svjetskim
istraživanjima procjenjuje da je broj mladih koji prožive cyber
bullying oko 33%.
U istraživanju je sudjelovalo 588 učenika i učenica iz osnovnih
škola Braća Seljan, Banija, Dubovac, Grabrik i Mahično te iz
Ekonomsko-turističke, Gimnazije, Medicinske, Prirodoslovne,
Šumarske i drvodjeljske, Tehničke i Trgovačko-ugostiteljske
škole.
Najčešći oblik cyber-bullyinga s kojim su se suočavali je
nazivanje ružnim i uvredljivim imenima ili isključivanje iz
digitalnih društvenih grupa, a oni koji su doživljavali nasilje
na internetu pomoć su najčešće tražili od prijatelja ili je, pak,
uopće nisu tražili da ne ispadnu “tužibabe”. Djevojke su češće na
udaru od dečki, a internetsko zlostavljanje kod njih uključuje i
slanje neželjenih materijala seksualnog sadržaja.
Inače, istraživanje je pokazalo i da čak 89% mladih internetu
pristupa preko mobitela, a daleko najkorištenije društvene mreže
su Instagram i Snapchat – na Instagramu se najčešće i
doživljavaju neugodnosti, ali to je donekle i logično uzevši u
obzir najveću popularnost. Gotovo 40% ispitanika reklo je da
svakih 5 do 15 minuta provjeravaju obavijesti s društvenih
mreža.
U sklopu projekta održane su i četiri tematske radionice:
“Prednosti i rizici ponašanja na internetu”, “Upoznavanje uzroka,
oblika i posljedica internetskog nasilja i rizičnih ponašanja na
internetu”, “Sigurno ponašanje na internetu” i “Promicanje
sigurnosnih ponašanja na internetu”. Radionice su održane u tri
osnovne i četiri srednje škole u gradu Karlovcu koje su bile
ujedno i partneri na projektu. Uz pomoć stručnih suradnika u
svakoj školi voditeljica i volonteri radionice su proveli online
i offline koje su bile prilagođene situaciji sa epidemiološkim
mjerama. Radionice su uključile ukupno 60 učenika u osnovnim i
ukupno 90 učenika u srednjim školama, a sveukupno je sudjelovalo
150 učenika.
Izrađene su i e-lekcije koje su pokrile 4 tematska područja sa
radionica.