Od 1. srpnja za događaje na kojima sudjeluju osobe koje posjeduju digitalne EU potvrde nema zabrane broja okupljenih.
Sutra na snagu stupaju nove epidemiološke mjere, a mi donosimo
detaljan pregled što smijemo, a što ne od sutra.
Od bitnih stvari valja izdvojiti i da od 1. srpnja za događaje na
kojima sudjeluju osobe koje posjeduju digitalne EU potvrde nema
zabrane broja okupljenih.
Ovo su sve mjere koje su na snazi od sutra:
– zabrana održavanja svih javnih događanja i
okupljanja na kojima je prisutno više od 100 osoba na jednom
mjestu, osim ako se radi o javnom događanju ili okupljanju na
kojem sudjeluju samo osobe s EU digitalnom COVID potvrdom, a
za isto je nadležni stožer civilne zaštite lokalne samouprave dao
suglasnost;
– javna događanja te okupljanja i svečanosti svih vrsta mogu
trajati najdulje do 24,00 sata, osim ako se radi o javnom
događanju ili okupljanju na kojem sudjeluju samo osobe s EU
digitalnom COVID potvrdom, a za isto je nadležni stožer civilne
zaštite lokalne samouprave dao suglasnost*;
– na pogrebima, posljednjim ispraćajima i polaganjima
urni sućut ožalošćenima se ne smije izražavati bliskim
kontaktom, a uprave groblja obvezne su nadzirati pridržavanje
protuepidemijskih mjera;
– ograničenje radnog vremena za pekarnice i trgovine kruhom
i pekarskim proizvodima do 24,00 sata;
– zabrana prodaje alkoholnih pića u vremenu od 24,00
sata do 6,00 sati;
– ograničavanje rada ugostiteljskih
objekata i obiteljskih poljoprivrednih
gospodarstava koja pružaju ugostiteljske usluge na način da
hranu, piće, napitke i slastice mogu usluživati na prostoru za
usluživanje na otvorenom i to isključivo gostima koji sjede za
stolovima, uz strogo pridržavanje propisanih epidemioloških mjera
i posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo,
a radno vrijeme može se odrediti u trajanju od 6,00 do 24,00
sata;
ugostiteljski objekti dostavu, odnosno isporuku hrane,
pića, napitaka i slastica mogu vršiti uz pridržavanje svih
protuepidemijskih mjera na jedan od sljedećih načina:
– osobnim preuzimanjem pred ulazom u ugostiteljski objekt bez
ulaska u isti
– dostavom iz ugostiteljskog objekta vlastitim dostavnim
vozilom
– dostavom iz ugostiteljskog objekta temeljem ugovora o poslovnoj
suradnji sklopljenim između ugostitelja i treće osobe ( pravne
ili fizičke-obrtnici), koji su registrirani i upisani u Upisnik
subjekata u poslovanju s hranom
– takozvanim “drive in” načinom;
iznimno od protuepidemijske mjere ugostiteljskim objektima i
obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima koji, sukladno
rješenju nadležnog upravnog tijela, pripremaju i uslužuju goste
toplim i hladnim jelima te slasticama, dopušteno je, uz strogo
pridržavanje općih epidemioloških mjera i posebnih preporuka
Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, usluživanje gostiju u
zatvorenim prostorima;
iznimno od protuepidemijske mjere ugostiteljskim objektima vrste
noćni klub, noćni bar, disco-bar i disco klub iz kategorije
“Barovi” dopušten je rad i usluživanje svih gostiju bez
ograničenja radnog vremena, ali samo na otvorenim prostorima i uz
uvjet da je ulazak u njihove prostore dopušten samo osobama koje
posjeduju EU digitalnu COVID potvrdu.
– održavanje privatnih svečanosti i
okupljanja svih vrsta (uključujući i svadbene svečanosti) u
ugostiteljskim i drugim objektima dopušteno je uz pridržavanje
svih propisanih epidemioloških mjera, ako na svečanosti nije
prisutno više od 30 osoba;
iznimno je dopušteno održavanje svadbenih svečanosti s više od 30
osoba, uz obveznu dostavu obavijesti o održavanju svadbene
svečanosti u kojoj se navodi mjesto, vrijeme i okvirni broj osoba
koje će biti prisutne nadležnoj županijskoj službi civilne
zaštite putem elektroničke pošte županijskih centara 112
najkasnije 3 dana prije održavanja te pridržavanje posebnih
preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i ako sve
osobe koje će biti prisutne na svadbenoj svečanosti
posjeduju EU digitalnu COVID potvrdu;
– organizator svadbene svečanosti obvezan je, prije ulaska u
prostor gdje se svadbena svečanost održava, provjeriti posjeduju
li sve osobe koje će biti prisutne na svadbenoj
svečanosti EU digitalnu COVID potvrdu;
– za održavanje svadbenih svečanosti koje su u skladu s navedenim
nije potrebno ishoditi prethodnu suglasnost nadležnog stožera
civilne zaštite te ne moraju završiti do 24:00 sata;
Radno vrijeme casina, automat klubova i uplatnih mjesta za
klađenje može se odrediti u trajanju od 8,00 do 24,00 sata,
uz zabranu pružanja ugostiteljskih usluga u njihovim
prostorima;
Strogo pridržavanje protuepidemijskih mjera u teretanama i
fitness centrima;
strogo pridržavanje protuepidemijskih mjera prilikom
održavanja radionica, dječjih igraonica i pružanja zabavnih
i rekreacijskih usluga u zatvorenim prostorima
(rođendaonice, zabavni i obiteljski parkovi i sl.);
Obustava održavanja svih amaterskih kulturno umjetničkih
izvedbi, programa i manifestacija u zatvorenim
prostorima;
Obustava održavanja sajmova i drugih oblika gospodarskih i
turističkih događanja ili priredbi gdje se prodaju, izlažu
ili prikazuju proizvodi u zatvorenim prostorima;
Obvezno korištenje maski za lice ili medicinskih maski na
sajmovima i drugim oblicima gospodarskih i turističkih događanja
ili priredbama gdje se prodaju, izlažu ili prikazuju proizvodi na
otvorenim prostorima;
Konferencije i kongresi na kojima sudjeluje do 100 osoba
mogu se održavati uz pridržavanje svih propisanih epidemioloških
mjera i posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno
zdravstvo;
Sportska natjecanja i treninzi mogu se održavati samo bez
gledatelja i uz strogo pridržavanje svih propisanih
epidemioloških mjera i posebnih preporuka i uputa Hrvatskog
zavoda za javno zdravstvo, a organizatori su obvezni osigurati da
se svi sportaši i nužno tehničko osoblje koje je prisutno
pridržavaju propisanih epidemioloških mjera;
Iznimno, sportska natjecanja mogu se održati uz prisustvo
najviše 100 gledatelja ako se ispune sljedeći uvjeti:
Županijski zavod za javno zdravstvo na čijem se području
natjecanje održava izradi epidemiološki okvir i županijski
stožer civilne zaštite na području na kojem se natjecanje održava
odobri održavanje natjecanja uz prisustvo gledatelja;
iznimno, sportska natjecanja mogu se organizirati uz prisustvo
više od 100 gledatelja, bez epidemiološkog okvira i odobrenja
nadležnog županijskog stožera, ako svi gledatelji i tehničko
organizacijsko osoblje koje je prisutno na natjecanju
posjeduju EU digitalnu COVID potvrdu; organizatori
takvih natjecanja obvezni su obavijest o održavanju
natjecanja u kojoj se navodi mjesto, vrijeme i okviran broj osoba
koje će biti prisutne dostaviti nadležnoj županijskoj službi
civilne zaštite putem elektroničke pošte županijskih centara
112 najkasnije 3 dana prije održavanja natjecanja;
ispunjavanje postavljenih uvjeta obvezan je kontrolirati
organizator natjecanja.
Škole stranih jezika obavezne su svoju djelatnost obavljati
uz strogo pridržavanje propisanih epidemioloških mjera.
Auto škole teorijski dio mogu održavati samo online ili na
drugi način za održavanje kontakata na daljinu, satovi vožnje
mogu trajati najviše 45 minuta uz obvezno mjerenje tjelesne
temperature prije ulaska u automobil, pauza između dva kandidata
mora biti minimalno 10 minuta za prozračivanje i dezinfekciju
automobila te se mora voditi evidencija svih polaznika na
satovima vožnje.
Preporuka da se vjerski obredi kad god je to moguće
prenose putem radio, tv programa ili na drugi način koji će
omogućiti vjernicima da prisustvuju vjerskom obredu bez dolaska u
vjerske objekte.
Preporuka jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave
da ne organiziraju i ne omogućavaju javna događanja i
okupljanja većeg broja osoba, posebice organiziran gledanje
nogometnih utakmica tijekom Europskog nogometnog prvenstva, osim
ako će na javnom događanju ili okupljanju sudjelovati samo osobe
koje posjeduju EU digitalnu COVID potvrdu.
Organizatori javnih događanja na kojima će biti prisutne samo
osobe koje posjeduju EU digitalnu COVID potvrdu obvezni
su, najkasnije 7 dana prije održavanja, obavijest o namjeri
organizacije takvog okupljanja, s naznakom mjesta i vremena
održavanja te očekivanog broja prisutnih osoba, dostaviti stožeru
jedinice lokalne samouprave na čijem području će se takvo javno
događanje, odnosno okupljanje, održati te zatražiti prethodnu
suglasnost za održavanje.
Nadležni stožer civilne zaštite obvezan je na zahtjev za
izdavanjem prethodne suglasnosti odgovoriti u roku od 3 dana od
njegovog zaprimanja. Prethodna suglasnost može se dati samo za
javna događanja i okupljanja na kojima će svi sudionici
posjedovati EU digitalnu COVID potvrdu.
Poslodavci su obvezni:
zabraniti dolazak na radna mjesta radnicima koji imaju povišenu
tjelesnu temperaturu i smetnje s dišnim organima, a posebno suhi
kašalj i kratki dah;
smanjiti fizički kontakt između zaposlenika, kad god je to
moguće;
uvesti klizno radno vrijeme, gdje je to moguće;
organizirati rad u smjenama, odnosno skupinama, gdje je to
moguće
smanjiti broj fizičkih sastanaka na najmanju moguću mjeru;
redovito provjetravati prostore u kojima radnici borave i
zadržavaju se.