Krcati turistima

Neočekivano nevjerojatna turistička sezona: Hrvatska bilježi rezultate koji premašuju sva očekivanja i kosi konkurenciju

Usporedna analiza s Grčkom, Italijom i Španjolskom pokazala je zanimljive podatke

Na globalnom turističkom tržištu panedmija je smanjila broj
putovanja za čak 73 posto u odnosu na rekordnu 2019. godinu.
No tomu unatoč, Hrvatska bilježi rezultate koji premašuju sva
očekivanja.

Ali dobrim brojkama hvali se i konkurencija. Kakvi su nam doista
rezultati u usporedbi s Italijom, Španjolskom, Grčkom?

Da je Split krcat tuiristima vidi se i po rivi i po brojkama.
Prošli je vikend bio rekordan, kroz splitsku zračnu i trajektnu
luku prošlo oko 115.000 putnika, najviše ove godine. Slično je i
u ostatku Dalmacije i Istre, a turisti znaju zašto.

“Bio sam u Grčkoj i Španjolskoj prije mnogo godina, ali ovdje mi
se više sviđa more”, rekao je Erik iz Švedske.

“MIslim da je dosta slično kao u Grčkoj, plaže i otoci, kultura
je nešto drukčija ovdje, a i ljudi su ljubazni”, izjavila je Lara
iz Njemačke.

“Sviđa mi se Hrvatska, ovdje sam sedmi put. Zemlja je
prelijepa, kao i vrijeme, i zato biramo Hrvatsku”, rekao je Jakub
iz Nizozemske.

Srpanj je i u dolascima i u noćenjima dosegnuo 80 posto rezultata
iz rekordne 2019. godine.

Ipak, usporedba mediteranskih zemalja – nezahvalan je posao,
objašnjavaju u Institutu za turizam, jer nema standardizirane
metodologije mjerenja podataka, a nekima su zadnji ažurirani
podaci – prošlogodišnji. No to bi se uskoro trebalo promijeniti.

“Sad je na Mediteranu jedan od glavnih zadataka, koji prozlazi iz
dokumenata koji su napravljeni na razini turizma Mediterana da je
potrebno harmonizirati statistike i ujednačiti pokazatelje kako
bismo se mogli uspoređivati”, izjavila je Sanda Čorak,
znansvena savjetnica u Institutu za turizam.

Hrvatska udruga turizma usporedila je dostupne podatke iz
Španjolske, Grčke i Italije s Hrvatskom do srpnja ove godine.

Italija je u prvih šest mjeseci imala upola manji promet nego
2019. no srpanj je donio nagli porast pa je Italija sada na 85
posto rezultata iz rekordne godine. Grčka je prvih šest
mjeseci imala gotovo identičnu turističku sliku kao i Hrvatska,
dok je srpanj završen na 66 posto, a Španjolska i u prvoj
polovini godine, kao i u srpnju bilježi minuse i to do čak 74
posto u odnosu na 2019. godinu.

Hrvatska je najbliži Mediteran za goste koje dolaze cestom,
objašnjavaju u Udruzi turizma, a ove je godine dobroj sezoni
kumovala i povoljna epidemiološka slika te organizirano
cijepljenje turističkih djelatnika. No goste, a osobito nove,
napominju u Udruzi treba zadržati, pa dizanje cijena smještaja
usred sezone – u konačnici nije konkurentno.

“Ovo što ovih dana možemo pročitati u novinama, da se otkazuju
rezervacije i da se dižu cijene u nebo mislim da ne pruiliči
jednoj turističkoj zelji kao što je Hrvatska, ja pozivam sve one
koji to čine, upravo kao zalog za budućnost da se ponašaju
krajnje profesionalno jer ćemo jedini na taj način otvoriti vrata
i narednim turističkim godinama”, rekao je Veljko Ostojić,
predsjednik Hrvatske udruge turizma.

Pokazatelji su za Hrvatsku optimistični i za posezonu, jedino što
nam nikako ne bi odgovaralo je epidemiološki ulazak u crveno.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest