Društvene mreže veliki su dio svakodnevice za one koji svoj biznis promoviraju upravo putem njih.
Šest sati apstinencije od nekoliko društvenih mreža koje će
milijarde diljem svijeta još dugo pamtiti jer prvi put se
dogodilo da su tri najpopularnije aplikacije u isto vrijeme bile
nedostupne. Otkriveno je zašto su pali Facebook, Instagram
i WhatsApp, a odmah se postavljaju i pitanja kako se to uopće
moglo dogoditi?
Od Facebooka – ništa. Ništa ni od novih lajkova na Instagramu.
Nismo se mogli dopisivati ni putem Whatsappa. Za neke korisnike
je to bilo šest dugih sati. Tako su se barem osjećale, kažu, ove
riječke studentice.
“Jučer sam bila većinom na TikToku, a većinom sam na Instagramu i
Facebooku, ali falio mi je WhatsApp zbog dopisivanja s dečkom”,
ističe Viktorija Kreš,
Rijeka.
Barem se razgovaralo bez gledanja u mobitele što je za neke
sasvim normalno.
“Mi inače razgovaramo na kavi, mi smo generacija koja se voli
družiti cheek to cheek što bi se reklo”, priča Neda Janković,
Zagreb.
“Moram reći da sam oduševljena što toga nije bilo jer kako sam u
penziji samo gledam što je na WhatsApp i Facebooku i samo se onda
javljam i lajkam i tako”, naglašava
Aida Šoštarić, Zagreb.
“Mislila sam da je problem u Internetu pa smo više puta
resetirali ruter dok nisam skužila da je na svim mobitelima
isto”, kaže Klaudija Barlacaj Katić, Vukovar.
I tako u cijelom svijetu – najvećim društvenim mrežama 3 i pol
milijarde korisnika uopće nije moglo pristupiti. Sve tri mreže
dio su Facebook sustava koji je najveći prodavač internetskih
oglasa na svijetu nakon Googlea. Izgubio je 545 tisuća dolara
prihoda od oglasa samo u SAD-u na sat. Napisali su potom svojim
korisnicima – oprostite.
“Radi se o ljudskoj pogrešci koja nije ugrozila ničije zdravlje i
ničiji život, naprosto je preusmjereni promet koji je trebao ići
na stvarnu internetsku adresu Facebookovih servisa negdje drugdje
na nepostojeće mjesto”, objašnjava Dragan Petric,
stručnjak za nove tehnologije.
Sve se događa dan nakon što je intervju dala zviždačica Frances
Haugen, bivša menadžerica Facebooka koja je u prvom javnom
intervjuu optužila tvrtku za stavljanje profita ispred sigurnosti
korisnika, a prije pet mjeseci objavila je tisuće stranica o
načinu rada najveće društvene mreže. Zviždačica bi pred Senatom
danas trebala svjedočiti.
“Dezinformacije, sadržaj koji pobuđuje ljutnju mame ljude. Taj je
sadržaj vrlo primamljiv. I drži ih na platformi.Tako je. Facebook
je shvatio da ako promijene algoritam da bude sigurniji da će
ljudi provesti manje vremena na stranici”, naglašava Frances
Haugen,
zviždačica.
A društvene mreže veliki su dio svakodnevice za one koji svoj
biznis promoviraju upravo putem njih.
“Jednostavno to ne možemo zanemariti i možda je to prije nekad
bila social mreža za druženje, a danas je to komunikacijski i
prodajni alat, ne samo malim ljudima i poduzećima već i ogromnim
tvrtkama”, naglašava Lana Klingor Mihić, poduzetnica.
A zbog pada aplikacija, brojni korisnici prebacili su se brzo na
Twitter, Telegram i Signal. Twitter je preplavilo more memova –
Twitter kao Supermen koji spašava društvene mreže, dok Facebook
tone poput Titanika. Neki su se i našalili da im je blokada
pomogle da se odmore od svojih partnera. Izvadi iz utičnice i
upali – bila je jedna od učestalijih poruka Marku Zuckerbergu, a
oglasio se i HGSS koji se zapitao treba li krenuti u potragu za
Facebookom.