Prilikom postavljanja prvog sloja asfalta na Pelješkom mostu pazi se na svaki detalj
Prvi sloj crnog pokrivača stigao je na Pelješki most. Neuobičajen
za domaću cestogradnju, lijevani asfalt postavlja se od sredine
prema kopnu.
“Ovdje imamo dosta složene i napredne sustave hidroizolacije na
čeličnoj konstrukciji, pa nakon toga i taj lijevani asfalt kojim
postižemo opet i anuliramo neke neravnine na čeličnoj
konstrukciji i pripremamo podlogu za završni sloj”, objasnio je
Ivica Granić.
“Sama asfaltna mješavina doprema se u posebnim vozilima sa termo
kontejnerima pod temperaturom od čak 220 stupnjeva”, rekoa je
Davor Perić, inženjer građevine Hrvatskih cesta.
Prilikom postavljanja prvog sloja asfalta na Pelješkom mostu pazi
se na svaki detalj. Radnici ručno zagrijavaju dijelove starog i
novog asfalta kako bi sve bilo precizno u milimetar.
Ugradnja ne zahtijeva posebno valjanje asfalta, već po izlivenom
radnici posipaju lomljeni kamen debljine do 5 milimetara. “To je
znači agregat uronjen u bitumen postižemo njime bolje prijanjanje
sa sljedećim slojem, sa završnim slojem”, kaže Granić.
“Uređivanje površine mosta sustavniji je i sveobuhvatniji posao.
Uklanjanje hrđe i hidroizolacijske konstrukcije te izlijevanje
asfaltne mase”, tvrdi Chen Yong, inženjer gradilišta CRBC-a.
Asfaltira se trak po trak, a sve bi trebalo biti pokriveno do
kraja idućeg mjeseca. Time će se most “udebljati” za dodatnih 7 i
pol tisuća tona, nakon čega će konstrukcija poprimiti svoj
konačni oblik po kojem će prva vozila prelaziti na proljeće.