Nakon kupnje božićnih poklona za rodbinu i prijatelje, mnogi su odlučili počasti i sami sebe. Jer počelo je zimsko sezonsko sniženje, koje će trajati 60 dana
Od ranog jutra, kabine za isprobavanje odjeće ne miruju – novčanici se prazne, blagajne pune. Sniženja vrište sa svakog izloga, a pad cijena najviše se vidi na odjeći.
“Dobro je da ima sniženja onda je veća mogućnost da se nešto kupi, odluči se brže na kupnju uz popust”, kazao je za RTL Zdravko Špehar iz Zagreba koji dodaje da je popustima zadovoljan, ali da bi uvijek mogli biti veći.
Iskusniji kupci neke će trgovine posjetiti i više puta. Oni znaju da nakon prvog sniženja često dođe i drugo, no trgovci uvjeravaju – popusti već danas idu i do 70 posto.
“Glavni razlog tome zašto su sniženja već danas toliko velika je u tome što trgovci nemaju novca, odnosno trgovci nemaju keša – i da bi došli do nešto keša trgovci idu u diskontne cijene i prodaj što se može prodati samo da nekako uspiju pregrmjeti tešku zimu koja dolazi”, objasnio je Marko Župa, voditelj trgovačkog centra.
Ipak, pandemija je promijenila navike, pa se sve više kupuje online.
“Probam vidjeti ima li možda blizu dućan, pa odem radije pogledati uživo, ako nema – onda kupujem online”, kazala je Marta Balija iz Zagreba.
“Ja vam ne idem po dućanima, radije idem online jer su popusti veći i lakše je kad vam dođe na adresu”, tvrdi Tea Pranjić iz Zagreba.
“I sad vidimo i svjedočimo trend koji se dogodio zadnjih godinu i 9-10 mjeseci koji bi se prirodno dogodio unutar 5 godina se dogodio u ovom kraćem periodu, tako da sve više Hrvata kupuje online”, objašnjava Dino Oreški, tajnik udruge eCommerce Hrvatska.
Porast prometa vidljiv je i u pošti, koji je u odnosu na lani veći za 30 posto. Kašnjenja u dostavi, uvjeravaju neće biti.
“U prosincu prošle godine u jednom trenutku je čak 20 posto naših radnika na operativnim radnim mjestima bilo odsutno zbog bolovanja koje je povezano s koronom. Ove godine puno brže to ide i nema kašnjenja, pogotovo kad su u pitanju pošiljke koje dolaze iz EU”, kazao je Nikola Baras iz Hrvatske pošte.
Preko interneta najviše se kupuje odjeća i obuća, slijede predmeti za kućanstvo, zatim elektronički uređaji i oprema, te putovanja i ulaznice.
“Ljudi sve više robu, odnosno proizvode koje kupuju naručuju u svoje urede, tamo gdje oni zapravo jesu. Sve manje ljudi naručuju doma, osim onih koji rade od doma, naravno”, objašnjava Oreški.
U većini trgovina i na internetu popusti su oko 30 posto, sredinom siječnja može se očekivati dodatno sniženje oko 50 posto, dok bi krajem veljače ono moglo dosegnuti i do 70 posto, pa se prava shopping groznica tek očekuje.