Gotovo 58 tisuća Hrvata ima dug prema telekomunikacijskim tvrtkama u ukupnom iznosu od 300 milijuna kuna
Imate li dovoljno novaca da si priuštite novi mobitel ili tarifu
moći će provjeravati i tele-operateri. Omogućuje im to novi Zakon
o elektroničkim komunikacijama. Njime se želi smanjiti broj ovrha
i blokiranih građana u zemlji, a doznali smo kako će to
funkcionirati i koje podatke građana smiju dobiti.
Dubravka Štefanac Vinovrški, direktorica korporativnih
komunikacija A1 Hrvatska govori: “Korisnici ponekad pri sklapanju
telekomunikacijskih usluga idu izvan svojih financijskih
mogućnosti. Zato očekujemo da će opći registar dužnika smanjiti
tu prekomjernu zaduženost i smanjiti broj onih koji završe u
ovršnim postupcima i na kraju budu ovršeni”.
Jer najviše je ovrha upravo zbog mobitela. Gotovo 58 tisuća
Hrvata ima dug prema telekomunikacijskim tvrtkama u ukupnom
iznosu od 300 milijuna kuna. Prosječno dugovanje je dvije i pol
tisuće kuna.
“Jedan ne mali broj korisnika pokušava sebi priuštiti telefon ili
tarifu koju ustvari ne može platiti. Mislim da će ova odredba
ustvari pomoći da se ove stvari u budućnosti ne događaju i da
bude što manji broj onih koji zagrizu zalogaj veći nego što mogu
progutati”, smatra stručnjak za telekomunikacije Đuro Lubura.
Takav registar već postoji u većini zemalja Europske unije.
Posrednik između teleoperatera i građana bit će Fina.
Savjetnica Uprave Fine, Gordana Soldo govori: “Samo taj podatak
smijemo dati – o blokadi računa i iznosu ukupnog dugovanja. I to
samo izričito uz suglasnost samog podnositelja zahtjeva”.
Detalje će propisati pravilnik kojeg Fina mora predložiti, a
Ministarstvo usvojiti u roku od šest mjeseci. Nova pravila
vrijedit će od početka iduće godine i tada će neograničeno moći
surfati samo oni koji si to mogu priuštiti.