EURO ILI AKCIJA?

I manji lanci krenuli s dvojnim iskazivanjem cijena, ali samo za neke artikle. Javila nam se zbunjena čitateljica

Emica Elvedji/Pixsell

Nepripremljeni kupci trpaju kolica proizvodima za koje misle da koštaju sedam puta manje od njihove stvarne, kunske, cijene

Prva faza uvođenja eura u Hrvatskoj poprima sve veći zamah. Iako je ona službeno planirana za 5. rujna, brojni nositelji prve faze – trgovci i obrtnici, već su započeli s dvojim iskazivanjem cijena.

Proteklog su tjedna tako dvojne cijene osvanule na policama Konzuma, KTC-a, dm-a, a sada je došla vijest da ih uvodi i Pevex. Svi su ovi lanci slali i službene dopise u kojima objašnjavaju kako ovaj potez prije zakonskog roka služi senzibilizaciji kupaca.

“Nastavno na odluku Vijeća Europske unije o fiksnom tečaju konverzije kuna u eure u svim prodajnim centrima iskazivat ćemo cijene u obje valute i prije zakonskog roka. Glavni motiv su naši kupci jer nam je iznimno bitno da imaju što više vremena za prilagodbu na novu valutu”, napisali su iz Pevexa.

No, iako se o euru trubi mjesecima, mnogi građani ostaju zatečeni. Hrvatsku je nasmijao slučaj jednog kupca koji je prošlog tjedna, kada je KTC među prvima krenuo s dvojnim iskazivanjem, u toj trgovini natrpao kolica sladoledima za koje je mislio da koštaju jednu kunu. Koštali su jedan euro.

Čitateljica iz Međimurja javila nam se sa sličnom pričom.

“Jučer sam u trgovini METSS, lancu trgovina mješovitom robom iz Međimurja, spazila breskve na akciji po kunu i nešto. Neugodno sam se iznenadila kada sam za par kila na blagajni dobila račun od nekoliko desetaka kuna. Tek nakon kratkog rječkanja s trgovkinjom shvatile smo da je cijena, za koju sam mislila da je akcija, iskazana u eurima”, rekla nam je.

Dvojno je iskazivanje cijena dakle krenulo i u manjim lancima. Međimurska trgovina suvremenog stila (METSS), jedan je od tih lanaca i nije jedini.

IZ NTL-ove grupacije koja okuplja devet trgovačkih kuća, pod koje spada i METSS, a samostalno upravljaju s 250 trgovina diljem Hrvatske, objasnili su nam da su i oni u svojim trgovinama počeli s dvojim iskazivanjem cijena, no trenutno samo za neke artikle.

I zaista, u trgovini koju je posjetila čitateljica, koja nam je poslala i fotografiju, vidljivo je da su cijene u eurima za sada iskazane na voću i proizvodima na akciji. Kako su nam objasnili, radi se o tome da trgovine ne mogu označiti desetke tisuća artikala, koliko ih prodaju, dvojnim cijenama preko noći. Stoga se već sada krenulo u taj proces, kako idu nove grupe robe, tako trgovine za njih izbacuju dvojne cijene.

Cijeli je proces zapravo prilično logičan, no za kupce ipak može biti zbunjujuće to da su nekim trgovinama u eurima označeni samo neki artikli, tako da će situacija poput ovih sa sladoledom i breskvama sigurno biti još.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest