Riječ je o projektu vrijednom dvije milijarde i 721 milijun kuna, od čega se 85 posto sredstava sufinancira iz EU fonda
Ugovor za projekt rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog
kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac potpisali su
danas u Karlovcu predjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić i
predstavnici izvođača radova – konzorcija STRABAG AG, STRABAG
d.o.o. i STRABAG Rail a.s. i tvrtkom AŽD Praha s.r.o., a na
događaju su bili i premijer Andrej Plenković, ministar prometa
Oleg Butković i drugi uzvanici.
Pružna dionica Hrvatski Leskovac – Karlovac duga je 44 kilometra
i nalazi se na željezničkoj pruzi Zagreb Glavni kolodvor –
Rijeka. Njena rekonstrukcija i nadogradnja drugog kolosijeka
unaprijedit će ne samo prigradski promet grada Zagreba i Karlovca
već će biti još jedan važan korak u izgradnji nizinske pruge koji
će u konačnici doprinijeti konkurentnosti luke Rijeka
poboljšanjem njezine povezanosti s tržištima srednje Europe, kažu
u HŽ-u.
Riječ je o projektu vrijednom dvije milijarde i 721 milijun kuna,
od čega se 85 posto sredstava sufinancira putem Operativnog
programa Konkurentnost i kohezija 2014.–2020. iz Kohezijskog
fonda.
Njime se, osim već spomenute rekonstrukcije i obnove postojeće
željezničke pruge i izgradnje drugoga kolosijeka, predviđa i
rekonstrukcija kolodvora Hrvatski Leskovac, Jastrebarsko i
Karlovac, dok će se kolodvori Horvati, Zdenčina i Draganići
prenamijeniti u stajališta, a rekonstruirat će se i postojeća
stajališta Mavračići, Desinec, Domagovići i Lazina.
Rekonstrukcija željezničke pruge uključuje i obnovu i
modernizaciju stabilnih postrojenja električne vuče,
signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja, a najveća
dopuštena brzina bit će 160 km/h.
– Mislim da svi ovakvi projekti pridonose i boljem gospodarskom
razvoju, boljoj infrastrukturi, a u konačnici jačanju Hrvatske
kao prometnog čvorišt”, rekao je premijer Plenković nakon
potpisivanja ugovora.
– Kao država smo proteklih godina izrazito puno uložili u
prometnu infrastrukturu, a desetljeće koje je pred nama bit će
vrijeme ulaganja u željezničku infrastrukturu. Činjenica da se
ovaj projekt većim dijelom sufinancira iz europskih sredstava
govori koliko je važno biti dio Europske unije. Željeznički
promet je diljem svijeta jedan od najsigurnijih i najbržih
prometnih modaliteta i važno je da budemo u sklopu europskih
željezničkih mreža. Potpisom današnjih ugovora dajemo izniman
doprinos izgradnji pruge od Zagreba do Rijeke, vrlo važne dionice
za Hrvatsku kao prometno čvorište s posebnim naglaskom na luku
Rijeka. Što nam je bolja i kvalitetnija prometna infrastruktura
to će naš gospodarski razvoj i pulsiranje hrvatske ekonomije biti
još bolji, naglasio je Plenković.
– Ovo je projekt koji će Karlovcu donijeti razvojni skok. Ovo
jest nacionalni projekt i dio Nizinske pruge, no što se tiče nas,
naš grad će sada definitivno dobiti novu dimenziju, kroz neke
dvije, tri godine mislim da će Karlovac biti još poželjniji za
život nego što je sada. Ovo je za Karlovac veliki dan – rekao je
gradonačelnik Damir Mandić.
– Aktivna ulaganja na Mediteranskom koridoru, s danas potpisanim
ugovorima, iznose oko 800 milijuna eura i, ono što je važno,
današnjim potpisivanjem krećemo prema Rijeci. Ove godine otvorit
ćemo i moderniziranu i elektrificiranu dionicu Zaprešić – Zabok i
obnovljenu dionicu Savski Marof – Zagreb Zapadni kolodvor te
raspisati natječaj za radove na dionici željezničke pruge Dugo
Selo – Novska na bivšem X. koridoru, prema Istoku zemlje.
Ulaganja će biti i u druge vidove prometa, ali će u sljedećih
desetak godina najviše ulaganja biti u željeznicu. To je
desetljeće željeznice. Želimo da Hrvatska, kao što ima moderno
izgrađene autoceste, ima i željeznički sustav i infrastrukturu na
zavidnoj razini. Planirana ulaganja do 2030. godine iznose 3,5
milijarde eura, a uglavnom će biti usmjerena na RH1 i RH2
koridore, rekao je potpredsjednik Vlade, ministar Oleg Butković.
Predstavnici konzorcija STRABAG AG, STRABAG d.o.o. i STRABAG Rail
a.s. rekli su:
– Ovo je naš prvi ugovor o radovima na izgradnji odnosno
osuvremenjivanju željezničke infrastrukture u Republici
Hrvatskoj, čime proširujemo područje našega rada na hrvatskom
tržištu i potvrđujemo se kao tržišni lider građevinske
industrije.
Strabag je europska tehnološka grupa za građevinske radove i
usluge, lider u inovacijama s oko 75.000 zaposlenica i
zaposlenika u 500 sjedišta u više od 80 država diljem svijeta i
oko 15.000 projekata godišnje. Na hrvatskom tržištu Strabag je
prisutan 27 godina i danas kod nas radi oko 1500 zaposlenih.
Sudjelovali smo na brojnim velikim projektima kao što su
izgradnja cesta i autocesta, mostova, objekata visokogradnje,
pomorskih objekata i objekata vodne tehnologije, a osobito smo
ponosni na nedavno završen projekt povezivanja juga Hrvatske –
izgradnju Pelješkog mosta s pristupnim cestama.
Radujemo se suradnji s novim klijentom i očekujemo da ćemo i na
ovom projektu dokazati izvrsnost i pouzdanost, kakva se od nas i
očekuje.
Predstavnik tvrtke AŽD Praha izjavio je:
– Tvrtka AŽD Praha jedan je od vodećih europskih proizvođača i
dobavljača signalnih, telekomunikacijskih, informacijskih i
automatiziranih tehnologija usmjerenih na područje željezničkog i
cestovnog prometa.
Tvrtka osigurava istraživanje, razvoj, projektiranje,
proizvodnju, montažu, rekonstrukciju i održavanje uređaja i
sustava pritom koristeći najbolju tehnologiju i znanje svojih
djelatnika.
Naše dugogodišnje iskustvo, od preko 60 godina, rezultiralo je
brojnim uspješno izvršenim projektima modernizacije
signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja na brojnim
prugama diljem Europe te se nadamo kako ćemo i ovaj put opravdati
iskazano povjerenje.