CIJENE GORIVA

Od ovog utorka litra benzina koštat će manje nego u BiH i drugim susjednim zemljama: ‘Teško je reći može li se to nastaviti’

Rijetkost je to, ali dogodilo se da će od sutra gorivo u Hrvatskoj biti jeftinije od onog u drugim susjednim državama

Ako sada vozite na rezervi, nemojte još ići na benzinske! Strpite
se do sutra kad će gorivo biti osjetno jeftinije. Nemamo baš
često priliku to reći, ali litra benzina i dizela koštat će manje
nego u BiH ili recimo u Njemačkoj.

Teška poljoprivredna mehanizacija traži i puno goriva, pa se
jeftiniji plavi dizel s radošću čeka, ali daleko je to, kažu
poljoprivrednici, od isplative cijene.

“Hvala Bogu opet pojeftinjenje, ali u odnosu na ostale
repromaterijale i prošlogodišnju cijenu to je i dalje preskupo.
Ako gledamo na cijene naših proizvoda, mislim na naše kulture,
možda i pet kuna sam puno rekao”, kazala je Atila Sabo.

Sutra će biti isplativije točiti nego danas. Benzin će koštati 11
kuna i 30 lipa, a da nema mjera koštao bi 13 kuna i 19 lipa.
Litra dizela iznosit će 12 kuna i 14 lipa, a bez mjera bila bi
čak 14 kuna i 49 lipa. Plavi dizel ide na 8 kuna i 50 lipa, a
inače bi koštao 9 kuna i 40 lipa.

Rijetkost je to, ali dogodilo se da će od sutra gorivo u
Hrvatskoj biti jeftinije od onog u drugim susjednim državama.

“Kad pogledamo situaciju u našem okruženju, od sutra će cijene
benzina i dizela biti jeftinije nego u BiH, Sloveniji, Srbiji,
Češkoj, Slovačkoj, Italiji, Austriji, Njemačkoj i drugim
zemljama. Vlada radi sve da zaštiti standard građana i to će
nastaviti”, izjavio je ministar Filipović.

Spremnik od 50 litara bez mjera, bio bi vozačima skuplji od 90 do
120 kuna, ovisno radi li se o dizelu ili benzinu. Cijene goriva
na autocestama i izvan njih iste su, a ovo je drugi tjedan
zaredom da su cijene u padu.

“Cijene nafte su niske. Može se pretpostaviti da naftne kompanije
kupuju naftu u Kanadi i Meksiku i preprodaju je u Europi još po
jeftinijoj cijeni u odnosu na prošli tjedan. Svejedno, cijene
nafte su pojeftinile i to je glavni uzrok pojeftinjenja na
maloprodajnim postajama. Teško je reći može li se to nastaviti
jer rat i kriza i dalje traju”, objašnjava Igor Dekanić, naftni
stručnjak.

Premium goriva su i dalje prepuštena kretanjima na tržištu i u
pravilu su skuplja kunu i 30 do dvije kune od klasičnih.

“Premium goriva su sigurno kvalitetnija i imaju stanovite aditive
koji održavaju prostor u motoru za sagorijevanje čišćim. Prema
tome na dulji rok sigurno se isplati korištenje premium goriva”,
tvrdi Dekanić.

No, to na kraju opet ovisi o starosti automobila i procjeni
koliko je kućni budžet za gorivo rastezljiv.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest