Da imamo jednu aktivnu rafineriju, kao što je Rijeka, koja radi punim pogonom na bazi uvozne nafte, čija cijena pada, imali bismo dizela koliko hoćemo
– Dizel je poskupio, poskupjet će još više i bojim se da će doći
do nestašice dizela. Naime, ovo što se događa u Europi s dizelom
je očekivano i objašnjivo, ali to nam ne pruža neku utjehu. U
Francuskoj je izvanredna situacija, od šest rafinerija pet ne
radi, radnici su u štrajku, dizela nedostaje na tržištu,
istovremeno se radi skupog plina dizel koristi za proizvodnju
energije. Kad se spoji sve to, doći će do velike
nestašice dizela, a istovremeno do porasta njegove cijene.
Koliko će Vlada moći spriječiti to, bojim se da će to biti
skokovite promjene, rekao je za N1
televiziju stručnjak za energetiku Davor
Štern koji smatra da Vlada teško može spriječiti
rast cijena goriva.
– To nije sve, bojim se da će s dizelom biti
još puno problema, pogotovo ovaj tjedan, dok se ne
okonča štrajk u Francuskoj, rekao je.
Postoji rješenje, ali…
Hrvatska, rekao je energetski stručnjak, nema ništa s francuskim
rafinerijama, ali imala bi rješenje, da ima aktivnu rafineriju.
– Da imamo jednu aktivnu rafineriju, kao što je Rijeka, koja radi
punim pogonom na bazi uvozne nafte, čija cijena pada, imali bismo
dizela koliko hoćemo. Međutim, da bi se to dogodilo, treba doći
do dogovora s drugim većinskim vlasnikom u Ini. Mislim da farse s
Inom trebaju prestati i da trebamo naći konačno
rješenje kako koristiti Inu za dobrobit hrvatskog
gospodarstva, rekao je Štern i zaključio: “Trebamo shvatiti da
imamo alate uz svojim rukama, samo ih trebamo upogoniti.”