Rezultate istraživanja o tome jesu li Hrvati dobili povišicu zbog inflacije, kako kupujemo u krizi te kako štedjeti na akcijama, koje je ekskluzivno za RTL provela agencija Promocija plus, donosi Tomislav Jelinić
U istraživanju nas je i zanimalo kako gledate na svoje prihode u
idućoj godini. Čak polovica vas smatra da će vam se financijsko
stanje pogoršati (49,5 posto), a gotovo 30 posto (29,3 posto) da
će ostati isto.
Dok je 15 posto (14,8 posto) optimističnih koji su uvjereni da će
im financije u 2023. godini donekle ili značajno porasti.
Najpesimističniji su oni u dobi između 31 i 40 godine, a
pesimističniji spol oko povećanja primanja su žene (21,2 posto ih
smatra da će im se primanja značajno pogoršati, a 29,5 posto da
će im se donekle pogoršati).
Zagrepčani i oni koji žive u okolici su najoptimističniji oko
očekivanja u pogledu osobnih financija pa ih svega 16,4 posto
smatra da će im se značajno pogoršati situacija, za razliku od
čak 24,1 posto Dalmatinaca koji smatraju isto.
Kako kupujemo u krizi?
Na sve ovo kao ljudi i kupci nismo mogli ostati imuni, pa
pogledajmo koliko su inflacija i poskupljenja promijenili naše
ponašanje. Više od 41 posto (41,2 posto) građana počelo je
kupovati na akcijama.
Oko 13 posto (13,1 posto) počelo je manje kupovati neprehrambene
proizvode, ali i velika ekonomična pakiranja (13,0 posto), dok
oko 11 posto (11,4 posto) sada kupuje samo osnovne prehrambene
namirnice ili marke trgovačkih kuća koje su u pravilu jeftinije
od konkurencije. Dok oko 2 posto (2,4 posto) građana kupuje samo
ono što im treba. Ništa se u kupovanju nije promijenilo tek za 1
posto Hrvata.
Budući da se za samo 1 posto građana ništa nije promijenilo kada
je kupovina u pitanju, jesu li onda ova poskupljenja utjecala na
emocionalni život ostalih 99 posto ispitanih? Itekako jesu.
Izrazito ili donekle poskupljenja su emocionalno djelovala na
više od 74 posto (74,3 posto) ispitanih, malo na 17 posto (16,7
posto), dok 7 posto (7,0 posto) vas gledajući cijene u izlozima i
po trgovinama vjerojatno pjevuši: “Ništa mi neće ovi dan
pokvarit”. A, iako su autori tog hita Dalmatinci, sugrađani ih
očito i nisu poslušali jer je inflacija izrazito djelovala na
emocionalni život najviše upravo u Dalmaciji, gotovo 48 posto
(47,7 posto) , zatim u Sjevernoj Hrvatskoj 46 posto (45,8 posto),
dok je na dnu ljestvice Zagreb i okolica, ali i dalje visokih 37
posto.
Zanimljivo je da je na emocionalni život Hrvatica više utjecalo
poskupljenje pa ih je 45 posto (45,4 posto) kazalo da na njih
izrazito djeluje dok je 38 posto (37,8 posto) Hrvata reklo isto.
Dodatno, čak na 65 posto (65,2 posto) ispitanih koji imaju
završenu osnovnu školu ili nemaju završenu školu je kazalo da im
je na emocionalni život poskupljenje izrazito djelovalo u odnosu
na osobe s višim ili visokim obrazovanjem (31,3 posto).
Tako da unatoč poskupljenjima, treba čuvati i fizičko, ali i
psihičko zdravlje.
NAPOMENA: Ekskluzivno istraživanje za RTL je provela agencija
Promocija plus od 02. studenog do 04. studenog na uzorku od 1300
ispitanika u cijeloj zemlji. Standardnu grešku je +/- 2,7 posto i
razinu pouzdanosti od 95 posto.