SKUPLJI TRANSPORT

Stručnjak o nižim cijenama goriva: To je zatišje pred buru, ne znamo kako će se Europa snaći zbog embarga na uvoz ruske nafte

Po meni pitanje svih pitanja je što će se događati u kineskoj ekonomiji, istaknuo je Davor Štern

Mogu li se niže cijene goriva dovesti u vezu s dogovorom Unije,
zemalja G7 i Australije o ograničavanju cijena ruske nafte na 60
dolara po barelu? U kojoj će mjeri to ograničenje naštetiti
Rusiji? Jučer je na snagu stupio i embargo na uvoz ruske nafte u
EU – koje će biti posljedice toga? Je li riječ o simboličnom ili
ozbiljnom udaru na rusko gospodarstvo?

O tome su u emisiji U mreži Prvog govorili energetski konzultant
Davor Štern i ekonomski analitičar Damir Novotny, piše
N1
. Novotny je rekao da je najveći pojedinačni kupac sirove
nafte Kina. “Loše vijesti iz njihovog gospodarstva bile su jasan
signal da će potražnja padati u narednim godinama i trgovci
naftom su počeli snižavati cijene. Tako da su cijene padale i bez
embarga”, istaknuo je.

“Kod cijena nafte se događa to da zbog nekog vanjskog šoka, kao
što su ratovi, epidemije, zatvaranje Sueskog kanala, dođe do
rasta cijena, ali onda i pada. Tako da je tržišni mehanizam počeo
djelovati i bez ovog embarga”, kazao je.

Smatra da je vrijeme da se počne pregovarati, ako se želi izbjeći
dugoročni rat. “Neki signali iz Rusije dolaze da bi se to moglo
dogoditi”, naglasio je. Dodao je da je ključno pitanje kako će se
cijene nafte i bez embarga kretati u budućnosti.

“Po meni pitanje svih pitanja je što će se događati u kineskoj
ekonomiji”, istaknuo je. Dodao je da je šok s naftom izazvao
drugi, pozitivan šok. “Traže se tehnološka rješenja bez nafte za
proizvodnju energije”, rekao je.

Štern smatra da neće biti dugoročnijeg smanjivanja cijena
goriva. “Dobro da je došlo za Božić, nadamo se da će se
zadržati preko praznika. No ovo što se sada sprema je zatišje
pred oluju. Ne znamo kako će se Europa i druge zemlje koje se
drže embarga snaći, međutim u ostatku svijeta i dalje će se
prerađivati nafta, no u sve udaljenijim zemljama pa će i
transport tih derivata biti skuplji. Istovremeno će transport
nafte prema Europi biti skuplji pa možemo očekivati povećanje
cijena, nakon ovog kratkotrajnog zatišja, ako će robe i biti”,
naglasio je.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest