Inflacija je, svi pričaju da stiže recesija, a Hrvati troše kao ludi. Jučer je bila utakmica, pa se pilo i jelo i častilo, danas je Sveti Nikola, trebalo je napuniti čizmice čarapama i čokoladama. Prije 10 dana je bio Crni petak, to je bila prilika za čizme i pernate jakne po povoljnijim cijenama. A svi znamo, stiže Božić za koji opet idu i pokloni i hrana i božićne zvijezde
Dok Sveti Nikola puni čizmice, mi punimo šoping vrećice,
tradicija je to koju ponosno njegujemo.
Iako se svi zgražavaju nad adventskom inflacijom, opet, gušti su
gušti.
Ljudi gledaju cijene i kolutaju očima, no ipak naručuju i dalje.
Potvrdio nam je to i voditelj kućice na Adventu, Marin Đaković
koji dodaje i da se više troši.
To potvrđuju i brojke, jedemo i pijemo kao nikad. Dobar dio toga
je vezan i uz okupljanja zbog nogometnog prvenstva. Lani 452
milijuna kuna, toliko se potrošilo od 20. studenog do 5. prosinca
u kafićima i restoranima, ove u istom razdoblju 579 milijuna
kuna. U trgovinama ista priča, objašnjenje logično.
“Dakle građani kupuju manje količine roba za manje iznose”, tvrdi
direktor trgovačkog lanca, Damir Celčić.
I zato su i ukupni blagdanski brojevi veći, lani smo ukupno
potrošili 4,7 milijarde kuna od 20. studenog do 5. prosinca, ove
godine u istom razdoblju 5,3 milijarde kuna. Dakle, u to je
uključen i onaj famozan crni tjedan, crni petak i sve što nas
inače kao ponuka da trošimo mahnito.
“Pitanje je tko troši. Drugo, problem o kojem premalo pričamo
statistički kad cijene raste i divljaju, a divljaju zadnjih
godinu dana, divljaju najviše najniže cijene, najjeftiniji
proizvodi, oni koje građani kupuju najviše, poskupljuju najviše.
Znači mlijeko kruh i ostale stvari moramo kupovati tu se najčešće
krije najveća inflacija”, objašnjava sociolog Toni Prug.
Drugim riječima, iako je izgledno da ćemo ove godine potrošiti
više nego rekordnih 17,5 milijardi kuna, koliko se potrošilo lani
u prosincu, puno manje ćemo vjerojatno potrošiti na poklone i
gušte, a puno više na ono osnovno preživljavanje.