I PRIJE 'GENERALNE' PROBE

Ravnatelji, nastavnici i sindikati na nogama zbog cjelodnevne škole, učenici sretni: ‘Nemamo zadaće!’

Ivica Galovic/PIXSELL

Neodgovorenih pitanja kao i kritika na program cjelodnevne škole ima mnogo. Javni poziv za prijavu je otvoren i traje mjesec dana.

Zbog cjelodnevne škole na nogama ravnatelji, nastavnici i
sindikati. Pljušte kritike i traže se odgovori. Plan je da od
jeseni projekt probno počne u 50 škola, a mi smo posjetili onu
koja cjelodnevnu nastavu provodi već 3 godine. Po čemu se
razlikuje od plana resornog ministra Fuchsa?

Imaju dvije učiteljice, u školi su od 8 do 16 sati. A, njih
14-ero pohađa cjelodnevnu nastavu.

“Kada dođemo u školu, imamo tjelovježbu pa sat pa idemo na
doručak, onda opet sat, malo učimo i igramo se”, kaže Mateo
Ercegovac, učenik OŠ Vladimir Bosnar u Stubičkim Toplicama.

“Nemamo zadaće doma, pišemo ih u školi, ne radimo puno, imamo
dobre odmore i puno smo aktivni”, rekao je Matija Gašpar Miloš,
njegov školski kolega.

Udžbenike i bilježnice od ponedjeljka do petka ostavljaju u
svojim ormarićima. U školi imaju tri obroka.

Organizirano im je slobodno vrijeme, osim što ponavljaju gradivo
i pišu zadaće, imaju kutak za čitanje i odmor. Izrađuju vlastite
društvene igre i ukrase, uzgajaju biljke, bave se sportom. Imaju
šest izvannastavnih aktivnosti.

“Najdraža mi je s Petrom Panom po svijetu, učimo o državama,
njihove himne, znamenitosti, o kontinentima i gdje se države
nalaze”, rekla je učenica Iva Miklaušić.

Njihova cjelodnevna škola razlikuje se od one koju uvodi
ministarstvo. Osim što imaju dvije učiteljice, redovna nastava,
učenje i pisanje zadaća kao i izvannastavne aktivnosti, nisu
vremenski odvojene već se isprepliću.

“Svaka učiteljica ima tri nastavna predmeta i organizirano
slobodno vrijeme. Tako da učenici i ujutro i popodne imaju i
nastavu i organizirane aktivnosti. Ne mogu zamisliti da ovo što
mi radimo, radi samo jedna učiteljica. To zahtjeva pripremu, koja
je poprilična i oduzima jako puno vremena”, rekla je učiteljica
Lea Španiček OŠ Vladimir Bosnar u Stubičkim Toplicama.

Cjelodnevnu nastavu u toj školi uveli su prije tri godine i to
samo za jedan razred. Rezultatima su zadovoljni, ali nemaju
uvjete da od jeseni budu jedna od 50 eksperimentalnih
cjelodnevnih škola.

“Radimo u dvije smjene, nemamo dovoljan broj učionica. Da imamo
prostor, ja bih u to krenula. Nadam se da će ministarstvo i
ravnateljima i učiteljima objasniti detaljnije te da ćemo sve
informacije dobiti na vrijeme”, požalila se Brigitte Gmaz,
ravnateljica OŠ Vladimir Bosnar.

Neodgovorenih pitanja kao i kritika na program cjelodnevne škole
ima mnogo. Javni poziv za prijavu je otvoren i traje mjesec dana.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest