JAVNI NATJEČAJ

HAC radi novi sustav naplate cestarine, objavljen natječaj za odabir izvođača – ENC ostaje, ali bit će moderniji

Kristina Stedul Fabac/PIXSELL

Iz HAC-a poručuju da će građani trebati odabrati ili ENC ili registraciju tablica, no taj ENC nije više onaj stari ENC, već stiže novi, moderniji uređaj prilagođen skenirajućoj rampi

Hrvatske autoceste objavile su javni natječaj za odabir
izvođača za elektronički sustav naplate cestarine, pri čemu
procijenjena vrijednost nabave novog sustava iznosi 100 milijuna
eura, donosi
Index
. Natječaj je od danas dostupan u Europskom
oglasniku javne nabave i Elektroničkom oglasniku javne nabave
Narodnih novina te će trajati 60 dana.

Stvoreni su uvjeti za objavu javnog natječaja

Natječaj za uvođenje novog sustava naplate cestarine financira se
iz sredstava Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO), a
pokrenut je nakon provedenog postupka savjetovanja sa
zainteresiranim gospodarskim subjektima, koje je završeno 17.
ožujka, čime su se stekli uvjeti za objavu javnog natječaja,
naveli su iz HAC-a.

Index je prije par mjeseci pisao o novom načinu naplate
cestarina. Na ceste stižu rampe, takozvani portali koji će
očitavati podatke s vozila, čime će automatski obračunavati i
naplaćivati cestarinu. Koliko kilometara prođete, toliko ćete i
platiti.

Ili kupite ENC ili upišite model naplate i tablice vozila
u sustav HAC-a
 

Iz HAC-a poručuju da će građani trebati odabrati ili ENC ili
registraciju tablica, no taj ENC nije više onaj stari ENC, već
stiže novi, moderniji uređaj prilagođen skenirajućoj rampi.
Hrvatske autoceste upitali smo da nam opišu kako ćemo 2024.
godine doći od Splita do Zagreba.

– Odaberete želite li da rampa očitava vaše tablice ili da
očitava moderniju inačicu ENC-a, koji ćete trebati kupiti ako ne
želite očitavanje tablica. Registracija će se moći obaviti
online. Bit će i fizički punktovi, ali sada još nemamo sva
konkretna rješenja jer će se ona odrediti u dogovoru s
ponuđačima, putem javnog natječaja.

– Sve će biti user friendly, sustav će definitivno biti
protočniji, smanjit će se gužve. Kroz naplatnu kućicu u sat
vremena može maksimalno proći 300 vozila, a s rampama podižemo
broj na 3000 vozila na sat, pojašnjavaju iz HAC-a. Valja
naglasiti da birati mogu jedino vlasnici lakih vozila, dok će
teška vozila morati uzeti ENC, donosi
Index
.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest