rtl otkriva

Neće biti poskupljenja cestarina u sezoni od 10 posto! Za dvije godine prelazimo na digitalnu naplatu, evo kako će to izgledati

Potvrđeno nam je i da do ukidanja naplate neće doći na postajama Bregana i Rupa, a ako se budu stvarale velike gužve u sezoni, razmotrit će se da se ukidanje. Na naplatnim postajama radi 650 zaposlenika i oni neće dobiti otkaz kad se uvede novi sustav naplate cestarina

Za dvije godine rampe na naplatnim postajama u Hrvatskoj se dižu
i odlaze u povijest. Vozačima će se cestarina naplaćivati preko
ENC-a i putem sustava očitavanja registarskih oznaka.

Gužve bi trebale nestati zbog bržeg protoka vozila.

I to nije jedina dobra vijest. Dok se čeka novi sustav, vozači će
cestarinu i dalje plaćati po istim cijenama. Neće biti očekivanog
poskupljenja od 10 posto u vrijeme sezone.

“Zato što smo iskalkulirali sve troškove i to u ovom momentu nije
potrebno”, kazao je državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i
infrastrukture Tomislav

Od graničnog prijelaza Bregana do naplatnih postaja ima svega
500-njak metara. Nakon ulaska Hrvatske u Schengen očekivale su se
gužve upravo na ovim naplatnim postajama pa se razmatralo
ukidanje naplate. Potvrđeno nam je da do ukidanja naplate neće
doći na postajama Bregana i Rupa.

Dođe li do stvaranja velikih gužvi u sezoni, razmotrit će se
ukidanje. Na naplatnim postajama radi 650 zaposlenika. No oni
neće dobivati otkaze kad dođe do novog sustava, jedan dio njih
radit će na kontrolama. Vinjeta nije dolazila u obzir zbog
preporuke Europe koja financira projekt i sezonalnosti.

“Odredili smo se na ovaj sustav koji je puno pravedniji. Da se
sustav plaća onoliko koliko se koristi, to vinjeta nije”, kazao
je Mihotić.

Uz kamere, vozače će kontrolirati i 74 kombija za nadzor i
prisilnu naplatu. Stajat će na zaustavnoj traci, a provjeravat će
i na odmorištima. S obzirom na količinu prometa u sezoni imat će
pune ruke posla.

“U prva tri mjeseca je bilo preko 13,5 milijuna vozila i
naplaćeno je više od 75 milijuna eura. To je u odnosu na 2019.
povećanje od 37 posto, a na prošlu godinu 13 posto. Takav rast
očekujemo i dalje”, govori direktor Sektora za naplatu cestarine
u HAC-u Ivan Ribičić.

Naplatne kućice od 2025. neće se rušiti, a u cestarinu će biti
uračunata naknada za onečišćenje zraka, što znači manje zagađenja
manja cijena. U Ministarstvu prometa tvrde da cijene s novim
sustavom neće rasti. Vozači koji će koristiti ENC i često su na
autocesti dobit će dodatni popust.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest