javilo ih se 35

Što s cjelodnevnom školom? Fuchs: ‘Važno je istestirati model’; Učitelji:’To je psihički neodrživo’

Kristina Stedul Fabac/PIXSELL

Cjelodnevna škola postaje sve nedostižnija u Hrvatskoj. Iako se krenulo u projekt on zapinje na više frontova. Ministar nam je otkrio koliko škola se prijavilo na produljeni natječaj, a to i nije neka brojka s kojom se može pohvaliti. Ideju blokiraju školski kvadrati, broj učenika, ali i sami učitelji

Šest novih učionica za nastavu u jednoj smjeni u OŠ Pušća. imaju
Uvjete sada imaju, ali za cjelodnevnu školu u mjestu Pušća kraj
Zagreba prijavu još nisu poslali.

“Mi smo anketu među učiteljima i roditeljima napravili na samom
početku. I nismo dobili potporu ni učitelja ni roditelja. Prijave
još traju, o svim čimbenicima pregovaramo i imamo još sedam dana
za odluku”, kaže nam Arsen Šarunić, ravnatelj OŠ Pušća

Rok za prijavu bio je danas, ali je produljen i traje do idućeg
petka. Traži se 50 škola, a do sada ih se javilo 35.

“Imamo najava za još škola, one sada prolaze neke administrativn
tehničke formalnosti. 50 škola je naš broj, iako taj broj nije
naredba može ih biti 60, 70, ali i 30. Važno je da istestirati
model”, kaže ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs.

Nakon brojnih kritika program cjelodnevne škole je promijenjen.
Nastava, ručak, učenje i pisanje zadaća za učenike će trajati do
14 sati. Nakon toga, za one koji to žele, slijede izvannastavne i
izvanškolske aktivnosti. Obvezni sati u školi smanjeni su i za
učenike i za učitelje, a povećani su dodaci na plaće.

“U nekim županijama se prijavilo više škola, a u nekima niti
jedna. Trebat će još više komunikacije u razdoblju koje je pred
nama da svi dionici obrazovnog sustava shvate što dobivamo s ovom
reformom, a koje su to promjene na koje ćemo se morati
prilagoditi”, kaže Antonio Jurčev, glavni tajnik Hrvatske udruge
ravnatelja osnovnih škola.

Mnogi učitelji i nastavnici su nezadovoljni, a bez njihove
potpore škola prijavu ne može poslati.

“To je jednostavno neizdrživo. Nema tog čovjeka koji može toliko
dugo biti na nastavi sa sto posto efikasnosti, to je psihički
neodrživo. Ujutro je učiteljica na nastavi, a popodne učiteljica
u boravku. Ja ne znam zašto se sada u to zadire”, pita se
učiteljica Marija Veronkica Cvjetković.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest