U 21 STOLJEĆU?

Ne prestaju reakcije na novi kurikulum i svi upiru prstom u istu stvar: “Škola ponovo ne ide u korak s vremenom!”

foto ilustracija

Time nikako nisu zadovoljni profesori, koji su dokument koji se trenutno nalazi na e-Savjetovanju zatrpali kritikama, a svi odreda ukazuju da za novi kurikulum, 35 sati nije nikako dovoljno.

Nastava u hrvatskim osnovnim školama uskoro bi mogla izgledati
drugačije, a od jeseni učenike čekaju čak četiri nova predmeta –
Prirodoslovlje, Informacijske i digitalne kompetencije, Društvo i
zajednica te Praktične vještine.

Najviše polemike u javnom prostoru izazvala je informatika, čija
se dosadašnja satnica sa 70 smanjuje na 35 sati. Time nikako nisu
zadovoljni profesori, koji su dokument koji se trenutno nalazi na
e-Savjetovanju zatrpali kritikama, a svi odreda ukazuju da za
novi kurikulum, 35 sati nije nikako dovoljno.

Škola ne ide u korak s vremenom

Saborska zastupnica stranke Centar Marijana Puljak u
razgovoru za Net.hr ističe da vijest o smanjenju broja sati
informatike nije nimalo u skladu s 2023. godinom 21. stoljeća.

“U doba sve bržeg razvoja i većeg utjecaja umjetne inteligencije
na razvoj društva očekivali bi i više sati informatike, a ne
manje. Škola ponovo ne ide u korak s vremenom”, kaže Puljak.

Smatra da je dobro što se informatika uvodi kao obavezan predmet
od prvog razreda osnovne škole, jer pomaže boljoj organizaciji i
kontinuitetu nastave koja se sada neshvatljivo prekida jer je
informatika prvo izborni predmet, pa obavezan tek u 5. i 6.
razredu, pa ponovo izborni u 7. i 8. razredu.

“S druge strane, smanjivanjem satnice se vjerojatno želi riješiti
i problem nedostatka učitelja informatike jer IT stručnjaci
prihvaćaju bolje prilike u privatnom sektoru. Nadam se da će
nakon javnog savjetovanja doći do korekcije u ovom dijelu. Inače,
ponovno će se dogoditi da će nam djeca biti informatički pismena
zahvaljujući svojim vlastitim istraživanjima i vanškolskim
aktivnostima, nego obrazovnom sustavu”, kazala je saborska
zastupnica Marijana Puljak za Net.hr.

Inače, Ministarstvo znanosti i obrazovanja u objavljenom
dokumentu savjetovanja s javnošću o eksperimentalnom kurikulumu
nastavnog predmeta informacijske i digitalne kompetencije za
osnovne škole navodi da se nastavni predmet Informacijske i
digitalne kompetencije “povijesno naslanja na nastavni predmet
Informatika koji je uveden u hrvatski odgojno-obrazovni sustav
devedesetih godina 20. stoljeća, a u osnovnu školu kao izborni
predmet (od 5. do 8. razreda) i izvannastavna aktivnost (od 1. do
4. razreda)”.

Također, u uvodu dokumenta ističu da se nastavni predmet
Informacijske i digitalne kompetencije uči i poučava u svih osam
razreda osnovne škole, a satnica nastavnog predmeta iznosi 35
sati godišnje.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest