Što radi ili što je poduzela Inspekcija cestovnog prometa, prometna policija koja nadzire sigurnost prometovanja te županica Martina Furdek Hajdin, komentirao je Mikulandrić
Sigurnost prometovanja na cestama u Karlovačkoj županiji sve
slabija. Redovno ljetno održavanje kasni, preciznije uopće ga
nema. Udarne rupe na kolnicima nisu sanirane, nepokošena trava uz
ceste smanjuje vidljivost prekrivajući horizontalnu signalizaciju
i prometne znakove.
Divljač koja prelazi cestu iskače iz visoke trave i ugrožava
sigurnost vozača jer ju je gotovo nemoguće vidjeti u prilazu
cesti već je uočljiva tek kad zakorači na kolnik. Ukazao je na
ovu problematiku još jednom potpredsjednik Županijske skupštine
Karlovačke županije Stjepan Mikulandić (SDP).
Mikulandrić poručuje kako je ovaj problem posebno evidentan na
državnim cestama koje prolaze kroz Karlovačku županiju, a njihova
dužina je gotovo 400 km.
– Već smo dobro zagazili u šesti mjesec, a ljetno održavanje na
tim cestama još nije niti započelo. Inače u “normalnim godinama”
košnja trave uz ceste započinje početkom mjeseca svibnja. Ukazao
sam na ovaj problem na sjednici Županijske skupštine, 26.
svibnja, no pomaka nema, stanje je još i gore. Opravdanje za to
ne mogu biti obilne kiše, osim što tad vegetacija brže raste, jer
strojevi za otkos koriste prometnice, dakle to nije isti slučaj
kao sa košnjom trave u parkovima, poručio je.
Počela je turistička sezona, a Mikulandrić upozorava kako na
cestama, posebno DC, ljetno održavanje gore nego li je bilo u
danima Domovinskog rata.
– Postavlja se nekoliko legitimnih pitanja, kao npr. što radi ili
što je poduzela Inspekcija cestovnog prometa, što je poduzela
prometna policija koja nadzire sigurnost prometovanja, te što je
poduzela županica Martina Furdek Hajdin. Mislim da građani
zaslužuju imati informaciju o tome što je netko poduzeo već i o
tome što ili tko stoji na putu da se problem ne rješava.
Mikulandrić navodi kako i za ljetno i zimsko održavanje cesta
odgovorni su oni koji su na javnom natječaju dobili koncesiju kao
i oni koji su im na temelju dostavljenih podataka o tehničkoj i
stručnoj sposobnosti, te kao ekonomski najpovoljnijoj ponudi
dodijelili koncesiju.
– Uvidom u dostupnu dokumentaciju na stranicama HC Poduzeće za
ceste d.o.o. iz Slavonskog Broda imalo je najpovoljniju ekonomsku
ponudu, no upitno je jesu li ispunili uvjete koji se odnose na
minimalan broj tehničkih stručnjaka kao i minimalna tehnička
oprema i građevinski strojevi koji se zbog vrste i obima radova
zahtijevaju za izvršenje ugovora. Poduzeće ima cca 37 zaposlenih
a minimalni broje traženih stručnjaka u natječaju je 225
(natječaj je pokrivao 4 županije i Grad Zagreb). Ophodnju bi
prema dostupnoj informaciji trebala raditi firma, odnosno njezini
djelatnici iz Laktaša, odnosno iz BiH, ističe Mikulandrić.
Na kraju postavlja nekoliko pitanja.
– Koliko je nešto povoljnije (jeftinije) kad ne napraviš ništa
ili preskačeš dio obaveza? Kolika je šteta ako se postojeća
operativa ne koristi? Treba li netko stradati zbog ne provođenja
redovnog održavanja da bi se nešto (ili netko) pokrenulo? Je li
to netko sabotira državu, poručio je Mikulandrić.