Elektromotorni vlakovi za gradsko-prigradski prijevoz postižu brzinu do 160 kilometara na sat, a pomoću sustava omogućena je proizvodnja električne energije za napajanje vlaka, pri čemu se višak energije vraća u kontaktnu mrežu
U sklopu projekta “Obnova voznog parka HŽ Putničkog prijevoza
novim elektromotornim vlakovima” u promet je pušteno svih 11
elektromotornih vlakova za gradsko-prigradski prijevoz, a
nastavlja se proizvodnja 10 vlakova za regionalni prijevoz,
priopćeno je iz HŽ Putničkog prijevoza.
S obzirom da je u sklopu projekta predviđena isporuka 11 vlakova
za gradsko-prigradski i 10 vlakova za regionalni prijevoz,
nastavlja se proizvodnja regionalnih vlakova koji će voziti na
elektrificiranim prugama u RH, odnosno relacijama Zagreb – Novska
– Vinkovci – Tovarnik, Zagreb – Sisak – Novska, Zagreb –
Koprivnica, Zagreb – Karlovac – Ogulin – Rijeka, Vinkovci –
Vukovar i Zagreb – Zabok, piše
Poslovni dnevnik.
U drugoj polovici srpnja u prometu će biti prvi vlak za
regionalni prijevoz, najavlju iz HŽ Putničkog prijevoza. Prvi
vlakovi za gradsko-prigradski prijevoz, koje je proizvela tvrtka
Končar-Električna vozila, u promet su pušteni u prosincu 2022.
Elektromotorni vlakovi za gradsko-prigradski prijevoz postižu
brzinu do 160 kilometara na sat, a pomoću sustava rekuperativnog
kočenja omogućena je proizvodnja električne energije za napajanje
vlaka, pri čemu se višak energije vraća u kontaktnu mrežu.
Rekuperativnim kočenjem ostvaruje se povrat električne energije
od oko 26 posto od ukupno preuzete energije iz mreže, čime se
postiže veća energetska učinkovitost, objašnjava se u priopćenju.
Inače, projekt “Obnova voznog parka HŽ Putničkog prijevoza novim
elektromotornim vlakovima” sufinancira se iz Operativnog programa
Konkurentnost i kohezija 2014.-2020., ukupna procijenjena
vrijednost projekta je 171,7 milijuna eura, a EU potpora iznosi
116,8 milijuna eura.