ZAMALO TRAGEDIJA

VIDEO U Zagrebu zakazala signalizacija preko pruge. Vlak prolazi, a rampa dignuta. ‘Strojovođa iznenađen, kočio je’

Danas.hr

Iz Hrvatskih željeznica su poručili da je nepoznata osoba slomila polubranik. Kvar je uklonjen nedugo nakon očevida, a to se vrijeme željeznički promet odvijao se u kolodvorskom razmaku, odnosno vlakovi su vozili jednim kolosijekom te su iz tog razloga, u tom vremenu zabilježena manja kašnjenja vlakova, tvrde.

Na dosta frekventnom pružnom prijelazu između zagrebačkih naselja
Sopnice i Dubrave prošlog je petka zakazala prometna
signalizacija, doznaje Danas.hr od uznemirene čitateljice. Dok je
vlak prolazio rampa nije bila spuštena, semafor nije svijetlio
niti su se čuli zvučni signali upozorenja koji trebaju upozoriti
vozače da je vlak blizu.

Snimke vlaka koji prolazio dok kolona vozila stoji na prijelazu
poslala nam je čitateljica. Sve je snimio njezin prijatelj s
kojim se tada trebala vidjeti.

“Pukom srećom, vozač (prvog op.a.) auta je stao i tako izbjegao
katastrofalnu nesreću”, prepričava nam. Ostala je u šoku jer je
malo nedostajalo da se dogodi tragedija. “Mogla je poginuti
nečija obitelj ili više njih”, smatra jer i sama tamo svaki dan
prolazi sa svojom djecom.

Prepričava nam da se strojovođa vlaka koji se približavao
prijelazu iznenadio te je počeo naglo kočiti kad je shvatio da je
rampa dignuta. Nakon nemilog događaja kontaktirala je Hrvatske
željeznice mailom, no do sada nije dobila nikakav odgovor stoga
se odlučila obratiti medijima.
problem zbog željeznice

S jedne strane želi upozoriti druge sugrađane na opasnost koja
vreba na prijelazu preko kojeg redovito prolaze, a isto tako želi
i da se ovaj slučaj ispita i sankcioniraju odgovorni.

Oko ovog slučaja smo se obratili Hrvatskim željeznicama čiji
komentar prenosimo u cjelosti.

“Dana 30. lipnja na željezničko-cestovnom prijelazu Retkovec 1,
km 432+393 pruge M102 Zagreb Gl. Kol. – Dugo Selo, došlo je do
loma polubranika od strane nepoznate osobe. Nakon očevida
policije stručne službe HŽ Infrastrukture uklonile su kvar u
17.50 sati. Za to vrijeme željeznički promet odvijao se u
kolodvorskom razmaku, odnosno vlakovi su vozili jednim
kolosijekom te su iz tog razloga, u tom vremenu zabilježena manja
kašnjenja vlakova.  

Važno je i ovaj puta naglasiti da sigurnost svih sudionika u
prometu, kako u cestovnom tako i u željezničkom prometu, nije
bila ugrožena. U situacijama kao što je bila ova, u slučaju kvara
na uređaju polubranika, željeznički promet se odvija u skladu s
propisima upravitelja željezničke infrastrukture, odnosno
sukladno Pravilniku o načinu i uvjetima za sigurno odvijanje i
upravljanje željezničkim prometom (Narodne novine broj 107/2016).
Promet se odvija na način da strojovođa postupa sukladno
članku129. Pravilnika na način da “strojovođa prije nailaska na
ŽCP osiguran uređajem mora zaustaviti vlak i nakon što se uvjeri
da sudionici cestovnog prometa ne prelaze preko ŽCP–a, nastaviti
vožnju brzinom do najviše 10 km/h dok čelo vlaka ne prijeđe preko
ŽCP–a te nakon toga nastaviti vožnju najvećom dopuštenom
brzinom”.

HŽ Infrastruktura već dulje od 20 godina provodi
edukativno-preventivnu akciju »Vlak je uvijek brži« kako bi sve
sudionike u prometu upozorila na opasnosti koje prijete ukoliko
se ne poštuju prometni propisi, signalizacija. Dosadašnja
međunarodna praksa pokazala je da je najučinkovitiji način
promjene ponašanja sudionika u prometu edukacija, isticanje
rizika i upozoravanje na kobne opasnosti neopreznoga kretanja uz
prugu, prelaženja pruge na mjestima koja za to nisu previđena, na
tzv.divljim prijelazima, ili kao u ovoj situaciji pri lomovima
polubranika. Na željezničko-cestovnim prijelazima upravo je
najveći broj nesreća događa na prijelazima s najvišim stupnjem
osiguranja, dakle na prijelazima osiguranima signalno-sigurnosnim
uređajima.

Sličnih situacija lomova polubranika/branika tijekom 2022. godina
na željezničkoj mreži RH zabilježeno je čak 442. Budući da su
polubranici/branici na ŽCP-ima u većini slučajeva u većini
slučajeva lome nestrpljivi i nesavjesni vozači u cestovnome
prometu neposredno prije prolaska vlaka zbog kojega su
polubranici i spušteni, svaki takav lom može se promatrati kao
izbjegnuta nesreća. Materijalna šteta počinjena HŽ Infrastrukturi
zbog lomova polubranika u 2022. godini procijenjena je na 83
tisuće eura, dok su moguće nesreće zbog nepoštivanja prometne
signalizacije,  s ljudskim stradanjima, nemjerljive”,
poručili su.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest