reportaža

Život na Turnju 24 sata nakon otvorenja obilaznice: “Nestali su šleperi i strane registracije, konačno smo dobili mir i – praznije blagajne”

Reporteri KAportala zapazili su i nekoliko zanimljivosti na novoj dionici i sa "stare" turanjske ceste, pa se pitamo: Kako to da obilaznice nema na navigaciji, zašto signalizacija sugerira da je do Slunja 15 km više nego što stvarno jest, zašto nigdje nema prometnog znaka za - Turanj?!

Turanj je postao miran karlovački kvart, to je nekako prvi dojam koji se nameće nakon što je “Obilaznica Turanj” odvukla promet s glavne turanjske prometnice, državne ceste D-1, koja prolazi središtem mjesta. Promet se zasigurno i više nego prepolovio, jer je intenzitet na obilaznici puno jači nego na Turnju.

Ekipa KAportala prošla je obilaznicom. Zapazili smo nekoliko nelogičnosti i zanimljivosti. Recimo, na tabli na zaobilaznici piše da je Slunj za 66 kilometara, iako nepogrešivi “Google Maps” kaže da je udaljenost 52 km, mjereći je iz Zvijezde do središta Slunja, i to starom dionicom, pa je po obilaznici ta udaljenost još i kraća.

Nadalje, nigdje nema prometnog znaka o skretanju za Turanj, kako na početku, tako ni na kraju obilaznice u Vukmanićkom Cerovcu, gdje piše da se skreće za Vukmanićki Cerovac te za Kukiće, za koje realno nitko nije čuo, a ne prepoznaje ih ni Google.

Ima još jedna zanimljivost, Google Maps još uvijek nije evidentirao “Obilaznicu”, te one koji se kreću Karlovcem te državnom cestom D-1 navigira još uvijek središtem Turnja. To objašnjava zašto tamo još uvijek vidimo “zalutale” kampere i pokoje, vrlo rijetka vozila stranih registracija, iako im je mjesto sada na drugoj ruti. Iz tog razloga u budućnosti se može očekivati još slabiji intenzitet prometa.

Vidjeli smo i nekoliko šlepera, možda dva ili tri u pola sata, a zaključujemo da se radi o prijevoznicima koji dolaze iz Poduzetničke zone Logorište, te im je, ukoliko idu prema jugu, jednostavnije preko kružnog toka na Logorištu skrenuti desno na Turanj, nego prema Karlovcu na semafor, pa se onda uključiti na obilaznicu.

Kako god, nezamislivo je bilo do prije 24 sata na Turnju osjatiti ovakav mir, a zna se dogoditi da u minuti ili dvije ne prođe nijedno vozilo. Ono što su Turanjci godinama tražili, čini se, sada su konačno i dobili. Tu i tamo netko pristane u jednu od dvije pekare, na kiosku ili na štandu, registracije tih vozila su isključivo karlovačke, što znači da će se problem s građana sada prevaliti na obrtnike – intenzitet cestovnog prometa nužno znači i manji promet u njihovim blagajnama.

– Već dvije i pol godine prodajemo voće ovdje na štandu. Zamijetila sam definitivno slabiji promet na cesti, razlika se vidjela još jučer od podneva, nakon što je puštena u promet zaobilaznica. Rekla bih da kamiona nema uopće, automobila je 40 posto manje, a možda sam malo rekla. Zapažam da skoro nema vozila stranih registracija, znači uglavnom se radi o lokalnom stanovništvu. Vidjet ćemo kako će se to odraziti na naš promet – rekla nam je Sara Novković, prodavačica voća i povrća na štandu.

Vlasnik čevabdžinice Naksi, Amet Beljulji, nadaleko poznate po odličnim ćevapima, jučer kada se otvarala obilaznica, obilježavao je točno 10 godina od otvorenja ugostiteljskog objekta na Turnju. On procjenjuje da je promet pao možda i za 80 posto, no to je rezime prva 24 sata od otvorenja obilaznice, on misli da će se stvari popraviti po pitanju broja njegovih gostiju.

– Ljudi žele probati novu cestu i normalno je da većina ide obilaznicom, ali znate po onoj staroj “vratit će se dosta njih na staru česmu”. Imamo svoje goste širom Hrvatske i sigurni smo u svoju kvalitetu, pa mislim da će i dalje svraćati k nama. Ja sam ionako uglavnom živio od domaćih ljudi, manje od turista. Vidjet ćemo sve u narednih mjesec dana. Znamo što se ovdje dogodilo, poginulo je dijete. Zato ova obilaznica nema alternativu i nema cijenu i mi pozdravljamo njezinu realizaciju – govori nam vlasnik Amet Beljulji, “bez obzira na to koliko nečiji promet trpio”.

Njegov sin Nađi Beljulji kaže da se dvaput provozao novom obilaznicom, prvi puta da vidi kako se voziti po njoj, a drugi puta da vidi za koliko se može proći po njoj. Dojmovi su dobri.
– Super je napravljeno, samo će možda biti rizično u dijelu gdje dupli trak prelazi u jedan. Mi ćemo sada mirno spavati i čut ćemo potres. Prije to nismo mogli, jer su nas vibracije od šlepera tresle svako malo – šali se Nađi.

On smatra da će raditi dobro i dalje te da je prerano donositi bilo kakve zaključke nakon prva 24 sata, već će crtu podvući nakon prvih 30 dana.

Stanovnik Jelaša Zdravko Trpčić je ovdje u dvostrukoj ulozi, stanovnik je kojemu odgovara rasterećenje prometa na Turnju, no obilaznica mu prolazi na 300 metara od kuće. Za potrebe njezine gradnje “uzeli” su mu, navodi, u dva navrata oko 500 kvadrata zemljišta.

– Ja sam sinoć sjedio na balkonu i pratio, napravili su sve ok, ne mogu reći da se promet ne čuje, ali čuli smo ga i odavde s Turnja, tako da nije ništa dramatično. Teško je reći koliko se prometa prebacilo, ali vide se svjetla u noći kako jure. Da su samo šleperi prebačeni već je to uspjeh. No vidim ih još uvijek ovdje, bilo bi dobro da im se skroz zabrani promet – poručuje Zdravko s terase ugostiteljskog objekta “Kod Ciglara”.

Pogledajte kako izgleda život na Turnju nakon otvorenja obilaznice.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest