PU KARLOVAČKA

Karlovačka policija objavila izvješće o stanju sigurnosti u prometu za srpanj: U 101 prometnoj nesreći srećom nije bilo poginulih, brzina najčešći uzrok nesreća

Ilustracija/PIXSELL/KAportal

Najčešći uzroci prometnih nesreća u srpnju 2023. godine bile su greške ili propusti vozača

Karlovačka policija objavila je izvješće o stanju sigurnosti u
srpnju 203. godine, a podaci su zanimljivi. Kako navode,
na području Policijske uprave karlovačke tijekom srpnja
2023. godine evidentirana je 101 prometna
nesreća
, a u srpnju 2022. godine 89. Najviše prometnih
nesreća u srpnju 2023. godine evidentirano je na državnoj cesti
DC-1 – 25 prometnih nesreća (u srpnju 2022. godine 18) te na
autocesti A1 – sedam prometnih nesreća (u srpnju 2022. godine
12).
 
– U srpnju 2023. godine nisu evidentirane prometne
nesreće sa smrtno stradalim osobama,
 a u srpnju
2022. godine jedna osoba smrtno je stradala. Evidentirano je
35 prometna nesreća s ozlijeđenim osobama (u
srpnju 2022. godine 34) i 66 prometnih nesreća s
materijalnom štetom (u srpnju 2022. godine 54), kažu
policiji.

U tim prometnim nesrećama 12 je osoba teško ozlijeđeno (u srpnju
2022. godine 10 osoba), dok je 39 osoba lako ozlijeđeno (u srpnju
2022. godine 32).

U prometnim nesrećama tijekom promatranog razdoblja učestvovalo
je 279 sudionika, a 18 sudionika uzrokovalo je prometne nesreće
zbog vožnje pod utjecajem alkohola.

Najčešći uzroci prometnih nesreća u srpnju 2023. godine bile su
greške ili propusti vozača i to: 

  • brzina neprimjerena uvjetima u 23 prometnih nesreća
  • nepoštivanje prednosti prolaza u devet prometnih nesreća
  • nepropisno kretanje kolnikom u 20 prometnih nesreća
  • vožnja na nedovoljnoj udaljenosti u 10 prometnih nesreća
  • nepropisna vožnja unazad u 12 prometnih nesreća

 Najčešće vrste prometnih nesreća u srpnju 2023.
godine:  

  • međusobni sudar vozila u pokretu (iz suprotnih smjerova,
    bočni sudar, vožnja u slijedu) u 51 prometnoj nesreći
  • slijetanja vozila s ceste u 17 prometnih nesreća
  • udar vozila u objekt kraj ceste u 13 prometnih nesreća
  • udar vozila u parkirano vozilo u sedam prometnih nesreća

U srpnju 2023. godine tijekom svojih redovnih zadaća policijski
službenici ukupno su sankcionirali 4205 prekršaja u
prometu bez prometnih nesreća
, a najviše su
sankcionirani prekršaji vozača počinjeni zbog nepropisne brzine
koja je ujedno i najčešći uzrok prometnih nesreća i to 2047
prekršaja ili 48,7% od ukupnog broja sankcioniranih
prekršaja.
 
Nadalje slijede prekršaji: 

  • nekorištenje sigurnosnog pojasa 514 prekršaja ili 12,2%
  • upravljanje vozilom pod utjecajem alkohola 84 prekršaja ili
    2%
  • korištenje mobitela za vrijeme vožnje 199 prekršaja ili 4,7%
  • nepoštivanje prometnih znakova i ovlaštenih osoba 316
    prekršaja ili 7,5%
  • nepropisno parkiranje 126 prekršaja ili 3,0%
  • neregistrirano i tehnički nepregledano vozilo 44 prekršaja
    ili 1%
  • tehnički neispravno vozilo 51 prekršaj ili 1,2%
  • upravljanje vozilom kad je vozačka dozvola oduzeta pet
    prekršaja ili 0,1%
  • vožnja bez položenog ispita 16 prekršaja ili 0,4% 
     

Tijekom srpnja 2023. godine Policijska uprava karlovačka donijela
je 10 Rješenja o ukidanju vozačke dozvole za vozače koji su
sukladno članku 286. Zakona o sigurnosti prometa na cestama
prikupili negativne prekršajne bodove (srpanj 2022. godine
15).  
 
Preporuke i savjeti
 
Pješake, posebno one starije životne dobi i
djecu, podsjećamo da cestu obavezno prelaze na obilježenim
pješačkim prijelazima, da koriste pješačke pothodnike, da ne
prelaze cestu na znak crvenog svjetla za pješake na uređaju za
upravljanje prometom prometnim svjetlima te da ne istrčavaju na
cestu kako time ne bi ugrozili prvenstveno svoju sigurnost, ali i
sigurnost ostalih sudionika u prometu.
 
Vozače bicikala podsjećamo da se ne voze u
zabranjenom smjeru, da se pri prelasku pješačkih prijelaza uvjere
da li ga mogu prijeći nesmetano u odnosu na vozila koja prometuju
i da koriste biciklističke kacige jer je to u interesu njihove
vlastite sigurnosti.
 
Vozače osobnih prijevoznih
sredstava 
(električni romobil, električni monocikl,
hoverboard, segway i druga slična vozila) podsjećamo da je
maksimalna dozvoljena brzina 25 km/h, 14 godina je minimalna
dobna granica za upravljanje osobnim prijevoznim sredstvima, a
nošenje zaštitne kacige je obavezno. Također, na osobnim
prijevoznim sredstvima smije se prevoziti samo jedna osoba, dok
je vozačima dozvoljeno imati samo jednu slušalicu u ili na uhu
(ne u ili na oba uha!). Obavezno noću, a i danju u slučaju
smanjene vidljivosti vozač mora biti označen reflektirajućim
odjevnim ili drugim predmetnom, a vozilo mora biti
osvijetljeno.
 
Vozači mopeda i motocikala: 

  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i
    pravilno je zategnuti
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna,
    hlače, štitnici, čizme i rukavice)
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na
    cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, “življih”
    boja, odnosno s reflektirajućim detaljima
  • provjeriti tlak u gumama
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo
  • ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i
    karakteristikama ceste)
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga
  • voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio
    kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je
    samo situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu
    prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje
    se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika)
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od
    središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju
    glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci
    namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera)
  • ne voziti slalom između vozila
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima
    pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne
    ispitivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na
    cestama
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
    poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u
    prometu.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest