INFRASTRUKTURA

Veliki korak! Strabag i HŽ se dogovorili da će Austrijanci graditi i urediti objekte uz prugu do Karlovca, među njima bi trebao biti i karlovački kolodvor

Kristina Stedul Fabac/PIXSELL

Iako projekt već sada kasni devet mjeseci, u HŽ Infrastrukturi tvrde da to neće utjecati na realizaciju cijelog projekta nizinske pruge koji bi trebao biti završen do 2033.

Iako je sve visilo u zraku, HŽ Infrastruktura kao investitor i
građevinska tvrtka Strabag kao izvođač radova ipak su postigli
dogovor o nastavku suradnje na realizaciji projekta
rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka na
dionici nizinske pruge od Zagreba do Rijeka između Hrvatskog
Leskovca i Karlovca.

Jutarnji list navodi kako im
je ova informacija, koja posebno zanima i Karlovčane koji su
itekako vezani za komunikaciju vlakom sa Zagrebom, potvrđena
iz HŽ Infrastukture.

Ugovor o radovima na ovom projektu vrijednom 227,4 milijuna eura
potpisan je u srpnju prošlu godine. Strabag je krajem lipnja ove
godine zaprijetio raskidanjem ugovora jer mu HŽ Infrastrktura do
27. lipnja nije dostavila ovjerene glavne projekte, pravomoćne
građevinske dozvole i prijave početka građenja za drugu, 10. i.
11. etapu, iako je rok bio 8. rujna prošle godine, kada je
Strabag uveden u posao. HŽ Infrastruktura kasnila je i dostavom
ostale dokumntacije, a uočene su i greške u projektnoj
dokumentaciji na osam etapa, od čega je na 11. etapi riječ o
suštinskoj greški.

Zbog svih tih kašnjenja Strabag je upozorio da je pretrpio
financijsku štetu koja je prema njihovom izračunu krajem svibnja
iznosila 5,5 milijuna eura. U dopisu su naveli da njihova
komercijalna ponuda ni raspoloživost resursa više ne odgovaraju
stvarnom stanju u pogledu izvršenja ugovora te da bi zbog
poremećaja na tržištu projekt mogao poskupjeti za 50 milijuna
eura, piše Jutarnji

HŽ Infrastruktura i Strabag postigli su 4. kolovoz načelan
dogovor kojim su reguirali sporna potraživanja. Strabagu će se
platiti razlika u cijeni materijala nastala nakon agresije Rusije
na Ukrajinu od 7,5 milijuna eura.

Strabag će nastaviti s gradnjom objekata uz prugu na tri
najvrjednije etape, dok će se za gradnju same pruge na te tri
etape na jesen raspisati novi natječaj. Tako će vrijednost
ugovora sa Strabagom pasti s 227,4 na 50 milijuna eura. Na
preostali dio radova primjenjivat će se 10 posto fiksne cijene, a
Strabag se odriče svih potraživanja vezanih uz izgubljenu dobit.
HŽ Infrastruktura podmirit će pak izvođaču sve opravdane troškove
nastale zbog kašnjenja s isjođenjem građevinskih dozvola i
produžit će rokove za dovršetak radova u skladu s preuzetim
ugovornim obvezama. Dogovor je usklađen s Europskom komisijom i
SAPU-om.

Svi dodatni troškovi mogu se financirati sredstvima iz EU
fondova, s obzirom na to da se cijeli projket s 85 posto
sufinancira sredstvima iz fondova putem Operativnog programa
Konkurentnost i kohezija. Ni promjena izvođača radova na
najvažnijim etapama dionice pruge, odnosno najvrjednijem dijelu
projekta, neće utjecati na financiranje. No, novi postupak javne
nabave će rezultirati dodatnim usporavanjem odnosno pomicanjem
planiranih rokova za realizaciju projekta.

Iako projekt već sada kasni devet mjeseci, u HŽ Infrastrukturi
tvrde da to neće utjecati na realizaciju cijelog projekta
nizinske pruge koji bi trebao biti završen do 2033., izvijestio
je Jutarnji list.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest