Ako se direktno uplićete u tržišne odnose stvarate novu neravnotežu koja prije ili kasnije eksplodira, a eksplodira uvijek na štetu potrošača, smatra ekonomski analitičar Damir Novotny
Prošla su gotovo tri mjeseca otkako je Vlada zamrznula cijene 30
proizvoda. No za potrošače i njihove novčanike – kao da se ništa
nije promijenilo. Osim što su ograničene cijene ograničile i
ponudu, pa neki na policama nude samo svoje robne marke, iz
udruge potrošača upozoravaju kako trgovci razliku podmiruju
drugim proizvodima čije cijene nezaustavljivo rastu. Vlada je
odluku o zamrzavanju cijena prvi put donijela u rujnu prošle
godine.
“Ma to su samo šminkerski potezi, ništa više”, smatra
Zagrepčanka Marina Knežević dok njezin
sugrađanin Zvonko Špoljar ističe da ograničenje ima
smisla i da se tako može više uštedjeti.
“Proizvoda nema – tih šampona od litre nema, pasta od 125
mililitara – nema je, toalet papira od 10 rola nema, riže nema,
dakle – koja je onda svrha tih mjera?”, ističe Ana
Knežević, predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača.
Ekonomski analitičar Damir Novotny naglašava da
inflaciju može zaustaviti samo i isključivo monetarna politika
koja ograničava količinu.