Od 2027. stižu novi vlakovi, više linija i brža vožnja uz zajam europske investicijske banke od 180 milijuna eura.
Putovanje vlakom od Zagreba do Splita traje čak sedam sati. Za
četiri godine trebalo bi se putovati kraće, barem ako je
vjerovati obećanjima. Modernizacija hrvatskih željeznica kreće
tek od 2027. Do tada bi trebali nabaviti 6 novih elektro
dizelskih vlakova, a putovanje između Zagreba i Splita
skratit će se na četiri i pol sata. No već u Novoj godini
umirovljenicima i osobama starijima od 65 omogućit će se
besplatna vožnja vlakovima u cijeloj državi.
Hrvatske željeznice obećavaju “ulazak u 21. stoljeće”. Slijede
godine ulaganja u nove vlakove, ali i infrastrukturu. Putnici bi
se u doglednoj budućnosti trebali voziti samo četiri i pol sata
između Zagreba i Splita. Putovanja na toj relaciji znala su
trajati i do devet sati na što su se potužili putnici. “OK je
putovati, ali put traje dugo uz stanke. Vlak dosta često kasni.
Kada putujem obično kasni pola sata, ali zna i puno više”, rekla
je Klara Kosor iz Splita. Mislav iz Sinja bio
je nešto zadovoljniji. “Zadnji put sam putovao oko šest, šest i
pol sati. Dugo je, ali opet ima to svojih čari”, rekao je.
Od 2027. stižu novi vlakovi, više linija i brža vožnja uz zajam
europske investicijske banke od 180 milijuna eura. “Novi vlakovi
u planu su 2026. Tada će doći dio vlakova, a puna flota stići će
2027. Usudim se reći da će od data krenuti i novi vozni red. Cilj
su nam najmanje 4 polaska iz Zagreba i 4 polaska iz Splita”,
izjavio je Željko Ukić, predsjednik Uprave HŽ Putničkog
prijevoza. Istovremeno će se raditi i na obnovi
infrastrukture. Fokus je prije svega na pruzi, a u planu je
ulaganje od 100 milijuna eura. “Nastojat ćemo obnoviti kompletnu
infrastrukturu, zgrade, prijelaze i zavoje kako bi se mogla
postići maksimalna brzina vlakova od 160 kilometara na sat”,
dodao je Ukić.
Ipak, jedno je već sada sigurno – već od Nove godine
umirovljenici i osobe starije od 65 godina moći se vlakom voziti
besplatno. U cijeloj državi.