Raspisan je natječaj za izradu dokumentacije, a dovršetak gradnje očekuje se za pet godina. Plan je da most bude dvoetažni, odnosno da gornji 'sloj' čini cesta, a da željeznička pruga bude na donjem 'katu'
Vlada kreće u projekt izgradnje drugog mosta za otok Krk,
piše Novi list. Hrvatske su
autoceste (HAC) raspisale otvoreni natječaj za izradu studijske i
prometne dokumentacije do lokacijske dozvole za novi most Krk sa
spojnim cestama.
Riječ je o pripremi za gradnju mosta koji bi trebao biti cestovni
i željeznički te će sezati sve do novog lučkog terminala u
Omišlju koji se tek treba izgraditi.
Projekt je to koji je od ranije zapisan u prostornom planu
Primorsko-goranske županije, a do 29. siječnja na natječaj HAC-a
se mogu javiti tvrtke koje su zainteresirane za izradu
dokumentacije studije utjecaja na okoliš i drugih dokumenata koji
su potrebni za izdavanje lokacijske dozvole. Procjenjuje se da će
taj trošak iznositi do 600.000 eura.
U planu je da se u iduće tri godine izradi studija utjecaja na
okoliš i drugi dokumenti nakon čega bi trebale najmanje dvije
godine za izvođenje građevinskih radova. Odnosno, kako kažu u
HAC-u, realno je da će za cijeli proces biti potrebno najmanje
pet godina.
“Nakon što smo obnovili postojeći most Krk prije dvije godine, u
strateškom planu razvoja prometa planirana je i gradnja ovog
drugog, novog mosta, uključujući i željeznički most. Već sad
postoji potreba za tim, a kad bude dovršen kontejnerski terminal
u Omišlju, ta će potreba biti još i veća, i stari most ne bi bio
za sve to dovoljan. Zato je ovaj natječaj korak k izgradnji novog
mosta. Definitivno se sad ide u to”, poručio je ministar prometa
i potpredsjednik Vlade Oleg Butković.
U ovoj fazi pripreme dokumentacije utvrdit će se vrsta
konstrukcije mosta, ističe predsjednik uprave HAC-a Boris
Huzijan.
A prema riječima voditelja projektiranja HAC-a Gregora
Mihelčića, most će biti dvoetažni. Gornji “sloj” činit će cesta,
dok će željeznička pruga biti na donjem “katu”. To se naziva
“sanduk konstrukcija” što znači da most s obzirom na svoju dvojnu
funkciju ne bi nužno bio puno širi od postojećeg, već bi bio
viši.
Postojeći most Krk bit će u funkciji i nakon izgradnje ovog, ali
tada će se on dosta rasteretiti.
Trasa mosta bit će južnije od sadašnje spojne ceste i most neće
prelaziti preko otoka Sv. Marko, već će biti na trasi od istočnog
kraja uvale Črišnjeva preko poluotoka na kojem je sada smještena
utvrda Maltempo.
Od Šmrike do istočne strane uvale Črišnjeva gradit će se i nova
spojna cesta, dok bi se na izlazu s mosta na otoku do Omišlja
gradio jedan vijadukt i jedan tunel na trasi prema Omišlju,
piše Novi list.