U sveopćoj krizi, inflaciji i rastu cijena jedna je pomalo nevjerojatna situacija. Kad je riječ o automobilima Hrvati, čini se, ne štede
Ni loše vrijeme ne može pokvariti raspoloženje ocu i sinu iz
Istre, imenjacima koji su danas otišli kući s novim automobilom!
Valter Soldatić iz Karojbe nam je rekao: “Prezadovoljan sam
zato što sam dobio dobar omjer kvalitete i cijene i
funkcionalnosti.”
Razgledavali su i raspitali se za još neke modele jer moraju
obnoviti vozni park. U dogledno vrijeme trebat će im još dva
auta, a u odabiru će ključna biti cijena. Mlađi član obitelji
čudi se činjenici da je u 2023. u Hrvatskoj prodano 29 posto više
novih vozila nego godinu prije. “Izgleda nevjerojatno, ali praksa
govori da je moguće, možda ljudi drže novac u jastucima”,
komentira Valter.
Lani je prodano 66 tisuća novih vozila, od čega 9000 lakih
gospodarskih i 57.000 osobnih vozila. Najprodavaniji model bio je
Renault Clio. Slijedi Škoda Octavia, na trećem mjestu Dacia
Duster, pa Renault Captur, dok je peta još jedna Dacia – Sandero.
Francuski proizvođač nakon dvadeset godina automobilska marka za
osobna i dostavna vozila broj 1 u Hrvatskoj. Razloga za tako
dobro pozicioniranje je više. Andrej Propat, direktor tvrtke
za prodaju automobila u Rijeci, nam kaže: “Možda najmanje
oscilacije u cijenama slijedom divljanja i inflacije. Svi znamo
da je u godini prije toga bilo jako teško doći do novih vozila
što je u jednom trenutku i podiglo interes za rabljenim vozilima,
ali to se izniveliralo u godini koja je za nama.”
Ponovno su dostupna, nema više problema s naručivanjem,
beskonačnim čekanjem i promjenjivom cijenom. Skok prodaje ipak je
iznenađenje. Božidar Mirjanić iz Rijeke govori: “Pa je
malo nevjerojatno, al budući kad imaš gotovinu onda gubiš, a
ovako su valjda kupovali automobile kao neku vrstu ulaganja.”
A mamaca za kupce je puno. Boris Skoblar, voditelj prodaje u
auto kući, niže što se još dobiva uz automobil: “Sada smo imali
didatne zimske gume, ako idete uz financiranje, dobijete i tri
godine servisiranja, besplatno jamstvo, policu obveznog
osiguranja, sve u jednom paketu i kad vi to spojite na ovu
cjenovnu kategoriju – vi imate uspješan proizvod.”
Nije svima ključna niža cijena. Prodavali su se lani i skupi
limeni ljubimci, pet Ferrarija, po četiri Bentleyja i Maseratija
i dva Rimčeva automobila.