'BRUTALNO JE KRŠIO ZAKON'

Prometni stručnjak procijenio brzinu terenca koji je na A1 kod Karlovca odnio tri života: “Nužno je uvesti mjere”

Kristina Stedul Fabac/PIXSELL

Stupanj deformacija i oštećenja oba vozila te višestruke tragične posljedice pokazuju da je i brzina Alfe bila previsoka

Prometni stručnjak Željko Marušić analizirao je
za Autoportal stravičnu
nesreću koja se dogodila u subotu u 1.40 na autocesti A1. Stari
terenac Mitsubishi Pajero u kojem je bilo 12 ljudi izgubio je
kontrolu i probio središnju zaštitnu ogradu.

Prednjim desnim dijelom silovito je udario u prednji desni dio
crossovera Alfa Romeo Stelvio koji je dolazio iz suprotnog
smjera. Poginulo je troje ljudi. Nesreća ukazuje na nužnost
uvođenja mjera koje bi spriječile slične buduće slučajeve.

“Mitsubishi Pajero s 12 osoba u kabini i prtljagom, prilično
koncentrirane ukupne mase veće od tri tone, u krutom okviru i
razmjerno visokog težišta, koji je očito u protuzakonitoj akciji
vozio najbrže što je mogao, 130 do 140 km na sat, potpuno
neprikladno za koncepciju vozila ograničene bočne stabilnosti,
prenatrpanog ljudima i teretom, brutalno kršio Zakon o sigurnosti
prometa na cestama, teško bi zaustavila bilo kakva središnja
zaštitna ograda”, napisao je Marušić.

Treba uvesti veće kontrole i ograničiti brzinu
noću

U tom trenutku, na tom mjestu, vozilo takvih izvornih i
protuzakonito promijenjenih značajki nije smjelo naći.

Stupanj deformacija i oštećenja oba vozila te višestruke tragične
posljedice pokazuju da je i brzina Alfe bila previsoka, ali
vjerojatno unutar granice nekažnjivosti, do 155 km na sat.
Istraga će tek pokazati kakvi su bili uvjeti na cesti.

Zbog toga te poznatih negativnih pojavnosti uvjetovanih
geopolitičkim kretanjima u svijetu i regiji nužne su sljedeće
mjere, smatra Željko Marušić.

Treba pojačati policijski nadzor na autocestama, posebice noću, a
to znači uvesti patrole na naplatnim kućicama, koje bi izdvajale
i provjeravale sumnjiva vozila, terence, kombije i gospodarska
vozila u kojima se može očekivati ilegalni transport osoba.

Zatim početi provoditi potpune kontrole prometa, preusmjeravanjem
preko odmorišta ili benzinskih postaja te intenzivirati
patroliranje na autocestama.

Sljedeće što predlaže stručnjak je da treba ograničiti brzinu na
autocestama na 100 km na sat od 22 do 6 sati.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest