Od 1. lipnja 2023. promijenila se uprava društva GA Croatia d.o.o. zaduženog za aktivnosti uvoza i distribucije vozila marki Renault, Dacia i Nissan u Hrvatskoj, a funkciju glavnog direktora preuzeo je Petar Nevistić
Prije dvije godine, Renault Grupa revidirala organizaciju
distribucije vozila i rezervnih dijelova u Hrvatskoj. Između
Renault Grupe i Taavura Grupe postignut je prvi dogovor oko
preuzimanja poslova distribucije marki Renault Grupe (Renault,
Dacia i Nissan), pa je od 1. listopada 2022., poduzeće Renault
Nissan Hrvatska d.o.o. postalo GA Croatia d.o.o.
Sredinom prošle godine, došlo je do najvažnije kadrovske promjene
u tvrtki. Od 1. lipnja 2023. promijenila se uprava društva GA
Croatia d.o.o. zaduženog za aktivnosti uvoza i distribucije
vozila marki Renault, Dacia i Nissan u Hrvatskoj, a funkciju
glavnog direktora preuzeo je Petar Nevistić.
Dolazak Nevistića na čelo tvrtke bio je svojevrsni epilog svih
pomalo i turbulentnih događanja te vjerojatno jedan od najboljih
kadrovskih poteza koji su bili povučeni jer nakon 20 godina,
francuski je proizvođač broj 1 automobilska marka za osobna i
dostavna vozila u Hrvatskoj, piše
Net.hr.
U 2023. godini prodano je 66 tisuća novih vozila, od čega 9.000
lakih gospodarskih i 57.000 osobnih vozila. Najprodavaniji model
bio je Renault Clio. Slijedi Škoda Octavia, na trećem mjestu je
Dacia Duster, pa Renault Captur, dok je peta Dacia Sandero.
Odnosno, u top pet, čak su četiri automobila iz njihove
grupacije.
Petar Nevistić u tvrtki je već godinama i prošao je sve stepenice
– od poslova koje je obavljao još kao student pa sve do
posljednje, direktorske funkcije. Član je uprave Renaulta od
2013. godine i promijenio je gotovo sve odjele.
– Ali da, ovo je apsolutno jedna druga, nova pozicija. Ja bih
više volio da ljudi pričaju o meni na ovoj poziciji nego ja,
rekao je Nevistić u intervju za
Net.hr.
– Često volim reći da se osjećam kao student u ovoj firmi jer sam
počeo kao student i svaki put kada o tome razmišljam i kada vidim
nekog starijeg kolegu ili kolegicu, imam isti onaj respekt kao
kada sam bio student. Mislim da i oni to osjete, dodaje.
Rezultatima koje su napravili pripisuje činjenicu da su malo
promijenili sustav te se odluke mogu donositi brže.
– Ne samo iz moje perspektive uloge generalnog direktora nego
cijelog menadžmenta kojem smo dali slobodu da smo autonomni i da
možemo taj time to market promijeniti u odnosu na ono što smo
imali prije, rekao je Nevistić za
Net.hr.
Iako iz ove perspektive možda izgleda da je tranzicija prošla
lako i jednostavno, istina je zapravo da je za sve njih to bio
ogroman zaokret i ogroman stres. Sve je dobro završilo, ističe
Nevistić, zbog nekoliko stvari.
Prvo, dobili su veliku podršku od novih vlasnika, a velik i dobar
posao napravio je taj menadžment malih, srednjih i velikih timova
njihovih vlastitih ljudi. Na koncu, možda i najveći teret
iznijela je, kako je Nevistić opisuje, “snažna i pouzdana
servisna mreža”, gdje je prema mišljenju direktora možda bilo i
najgore.
– Tamo kupac dođe svaki dan, a njima ne rade sistemi, njima ne
radi jedan običan alat koji treba izbaciti fakturu, a oni je ne
mogu napraviti, kaže. Taj ključni period trajao je oko dva
mjeseca još krajem prošle godine.
– Ljudi su iznijeli veliki teret, da bismo danas svi bili
zadovoljni te smo uspješno izašli iz tranzicije. Sve pokazuje da
je tranzicija prošla gotovo pa savršeno, da kupci skoro ništa
nisu osjetili, a da naši ljudi danas mogu predahnuti, govori.
S prodajnim su rezultatima bili zadovoljni već na polovici
godine, a mogu biti zadovoljni i kada se ukupno podvuče crta za
2023.
– Mi to pratimo malo drugačije. Imamo tri glavna parametra koja
pratimo – to je ukupna prodaja, prodaja putničkih vozila što
čitamo u medijima i onda ono što je mnogima najvažnije, pa tako i
nama, to je prodaja fizičkim osobama. U toj ukupnoj prodaji koja
je svakom proizvođaču najvažnija, a sastoji se od prodaje osobnih
i lakih gospodarskih vozila, tu smo prvi. Kada gledamo samo
prodaju osobnih vozila, o čemu se najčešće piše, tu smo na trećem
mjestu, kaže Nevistić.
– U toj ukupnoj prodaji automobila, Renault nije bio 20 godina na
prvom mjestu i sada smo ga vratili. Zaista smo jako ponosni,
rekao nam je Nevistić. Iako su rezultati zaista impresivni,
Nevistić ističe da to njima nije bio prvotni cilj.
– Nama je glavni cilj zdrava, profitabilna mreža koncesionara, te
da su naše poduzeće i naši zaposleni zadovoljni. Nismo imali
ambiciju lova na prvo mjesto, ali smo se strateški postavili tako
da napravimo nekakav dodatni napor u ovoj godini s mnogim našim
modelima i sretni smo da je to rezultiralo time da smo nakon 20
godina opet broj jedan u Hrvatskoj u ukupnoj prodaji osobnih i
gospodarskih vozila, kaže.
Govoreći o tome koji je razlog da je Renaultova prodaja tako
buknula i da su sada prvi, ističe da još u listopadu 2022. godine
kada su znali da se prodaju i kada su ušli u tranziciju, jako
puno mozgali o tome što napraviti i kako se postaviti u svakom
segmentu, gdje Renault baš prije i nije bio.
– Prije je strateški bilo odlučivano ‘tu jesmo, tu nismo’, a sve
to ima svoje stavke i prema količini automobila koje možemo
dobiti, i prema profitabilnosti i nas i naše servisno-prodajne
mreže. Ove godine smo odlučili strateški uzeti svoj udio u svakom
od segmenata. To je bila odluka mog menadžment tima i mene, svih
nas kao firme da se tako pozicioniramo. I zaista smo agresivno
krenuli prema svakom od svih segmenata, pojašnjava.
Više pročitajte na
Net.hr