Tko muti?

Možemo! pita “što to zagađuje vodu iz slavina”, a ViK odgovara: “Voda nije zagađena, nego zamućena”

Čim voda ponovo postane bistra, ona se može normalno konzumirati, poručuju iz Vodovoda.

Iz Vodovoda i kanalizacije su reagirali na napise “na Facebook
stranici stranke Možemo Karlovac gdje se vezano za pojave
zamućene vode u nekim dijelovima grada koriste termini zagađene
vode, gdje se poziva građane da njima dojave situaciju na
njihovom internom sustavu te nude skupljanje uzoraka za potrebe
analize vode”. Zato traže da objavimo njihovo priopćenje. Evo što
oni kažu:

Voda iz javnog sustava vodoopskrbe nije zagađena. Kada bi to bio
slučaj, javnost bi bila odmah upoznata. Vodovod i kanalizacija
kao javni isporučitelj usluge, a što je regulirano zakonom i
drugim propisima, odgovoran je za javni dio sustava, gdje se
svakodnevno provodi kontrola zdravstvene ispravnosti vode za
piće, ispiranje cjevovoda, dezinfekcija itd. Monitoring nad našim
radom ima Hrvatski zavod za javno zdravstvo. Godišnja izvješća o
analizi zdravstvene ispravnosti vode za piće dostupna su svima
putem naše web stranice, a mogu ih i osobno zatražiti.

Interne instalacije-od vodomjernog okna do izljevnih mjesta u
kućanstvima su u nadležnosti korisnika, pa tako i njihova odluka
ili potreba o analizi vode na kućnim izljevnim mjestima, a za što
trebaju kontaktirati Hrvatski zavod za javno zdravstvo.

Kako smo već više puta isticali, zamućenje je pojava koja se
javlja prilikom dizanja taloga koji je prisutan u cjevovodima
svakog vodoopskrbnog sustava. Uzrok tome mogu biti: otvaranje ili
zatvaranje ventila, kvar na dijelu sustava, hidraulički
udari,neispravne i dotrajale interne instalacije korisnika, kao i
aktivnosti koje korisnici sami provode na internom sustavu(
otvaranje ili zatvaranje ventila, adaptacije kupaonica i slično)

Obzirom na činjenicu da je naš grad veliko gradilište, a
vodoopskrbni sustav cijelog grada prstenasto povezan, javljaju se
više nego inače situacije zamućenja vode obzirom na češće
korištenje primjerice hidranata, oštećenja cjevovoda odnosno
kvarova pa posljedično hidrauličkih udara što izaziva podizanje
taloga i njegovo strujanje sustavom.

Pojava zamućene vode rješava se redovitim ispiranjem cjevovoda,
tj. javnog dijela mreže, koji je u našoj ingerenciji i što
redovito činimo.  Isto tako, po svakoj dojavi korisnika o
primijećenoj obojenoj ili zamućenoj vodi, provodi se postupak
ispiranja na  sustavu. Vodovod i kanalizacija vodi brigu o
sustavu i isključiva nadležnost vezano  za održavanje mreže
pa tako i ispiranje sustava pripada nama. Zato je važno i ponovo
apeliramo da korisnici kontaktiraju isključivo nas kada primijete
zamućenje, a kako bi se izvršilo ispiranje.

Već smo više puta u javnom prostoru govorili o tome i ovim putem
podsjećamo kako zamućena i obojena vode nije za konzumaciju dok
se ne izbistri. Dakle, čim voda ponovo postane bistra, ona se
može normalno konzumirati. Nakon ispiranja javnog dijela mreže,
korisnici si trebaju isprati i interne instalacije.

– Nekoliko slika “pitke” vode iz karlovačkog vodovoda. Dubovac,
Banija, Novi Centar, Zvijezda. Stanje koje se ne popravlja unatoč
zvanju i podnošenju pritužbi ViKu. Gdje je greška? Što zagađuje
vodu? Zašto javnost nije obaviještena da nešto generalno s
vodovodom nije u redu? Kakva je situacija u vašim kvartovima i
zgradama? Pošaljite nam slike u komentarima. Imamo spreman jedan
komplet ambalaže od Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo. Ako
želite da uzmemo vaš uzorak na testiranje javite nam se u inbox –
tako je glasila objava Možemo Karlovac

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest