Loše vijesti za ljubitelje slatkog. Cijena kakaovca porasla je čak 150 posto. Povećava to troškove proizvođača koji će ih na kraju, prebaciti na potrošače. Tko je ili što krivac za najskuplju čokoladu?
Cijena kakaovca snažno je porasla i trenutačno je najveća u
posljednjih gotovo pola stoljeća. Poskupljenje kakaovca povećava
troškove velikih proizvođača čokolade i slatkog, koji će ih na
kraju, prebaciti na potrošače.
“U zadnjih godinu dana cijena kakaovca je porasla više od dva i
pol puta, kakaovac je sastavni dio svakog slatkog proizvoda,
uključujući i čokoladu. Riječ je o relativno slaboj berbi
kakaovca u zapadnoj Africi, gotovo sav kakaovac dolazi iz zapadne
Afrike i to je dovelo do toga da je porasla cijena” kazao je za
RTL Danas Mario Müller, član Uprave Kraša.
Osim suše, kakaovac je napala bolest i njegova cijena porasla je
čak 150 posto i tako dosegla rekordnu razinu u zadnjih 47 godina.
Ovakvo kretanje cijena utječe na poslovanje svih proizvođača na
svijetu, pa tako i hrvatskih.
“Vjerujem, kao i svi ostali proizvođači da ćemo biti prisiljeni
nešto korigirati svoje cijene u narednom periodu, uvjeren sam da
to neće biti veliki postotak povećanja, ni približno ovome o čemu
sam ranije govorio o rastu cijene sirovina, ali ako cijena bude
ostala na ovom nivou mi ćemo biti prisiljeni blago korigirati
cijene. 10-ak posto, ne više od toga” ističe Müller.
Da će se skok cijena preliti na maloprodajne, očekuju i u maloj
tvornici u Križevcima. “Za sada imamo ugovore koji su sklopljeni
na neki dulji period, tako da će nam cijena sirovina ostati neko
vrijeme ista, ali čim to vrijeme istekne mi ćemo se morati
suočiti s ozbiljnim poskupljenjima”, ističe Alemka Lončar,
direktorica Hedone.
Veća cijena kakaovca, znači veću cijenu čokolade, a time i
skuplje slastice. Neki dobavljači, već su najavili nove cjenike.
“Cijene će vjerojatno skočiti i do 200 posto, od danas pa do
sljedeće godine, ali uglavnom dobavljači si isto ne mogu pomoći”
ističe Darko Židak, vlasnik slastičarnice u Sesvetama.
O cijenama torti i kolača kaže: “Zavisno koliko koji kolač
sadržava čokolade. Nije problem toliko u cijeni, jer kupci su
uvijek spremni platiti za nešto dobro, lijepo i fino, veći je
problem hoće li čokolade biti ili je neće biti”.
Za krizu u industriji svi se pripremaju, pa se traže alternative
i uvode novi proizvodi. “Tako smo prije nepunih 15 dana uveli
Premium namaz sa 60 posto lješnjaka i bazirat ćemo se na
proizvodnji nekih drugih slastica i kolača koje ne moraju u sebi
sadržavati samu čokoladu” poručuje direktorica Hedone.