450 MILIJUNA EURA

HŽ kreće u najskuplji projekt do sada, novim sustavom komunikacije bit će pokrivena željeznička mreža i na karlovačkom području

Kristina Stedul Fabac/PIXSELL

Projekt se financira iz fondova EU-a a bit će proveden u tri faze

HŽ Infrastruktura pokrenula je postupak jsvne nabave za novi
moderni sustav komunikacije, ujedno i najskupljoj u
povijesti, vrijednoj 450 milijuna eura. Riječ o
projektiranju i izgradnji Globalnog sustava pokretnih
komunikacija za željeznički promet (GSM-R) i njegovom kasnijem
prebacivanju na novu radijsku tehnologiju FRMCS (Budući
željeznički mobilni komunikacijski sustav) za komunikaciju s
pružnim vozilima na željezničkim prugama, piše Jutarnji list.

U ovom trenutku komunikacija na prugama HŽ Infrastrukture obavlja
se radiodispečerskim sustavom (RD sustav) sagrađenim početkom
osamdesetih godina prošlog stoljeća. To je poseban
telekomunikacijski sustav čija je osnovna namjena uspostavljanje
komunikacijske veze (radiotelefonske i digitalne telegramom)
između strojovođe vučnog vozila u pokretu i određenoga
dispečerskog središta te obratno. Sve komunikacijske veze
ostvarene preko RD sustava potpuno su kontrolirane i obavezno su
snimane registrofonima.

Modernizacija željezničke mreže

GSM-R je međunarodni komunikacijski bežični standard za
željezničku komunikaciju i aplikacije. Dio je Europskog sustava
upravljanja željezničkim prometom, a koristi se za komunikaciju
između vlakova i kontrolnih centara za regulaciju željezničkog
prometa. FRMCS je budući željeznički mobilni komunikacijski
sustav koji će postupno zamijeniti aktualni GSM-R.

HŽ Infrastruktura novim modernijim sustavom komunikacije planira
se pokriti cjelokupna željeznička mreža u Hrvatskoj od približno
2.600 km pruga, a kako piše Jutarnji, cijeli projekt trebao biti
realiziran u sedam godina.

Za putnike to znači dodatno podizanje razine sigurnosti jer GSM-R
omogućuje pouzdanu komunikaciju između dispečera, vlakova i
ostalih operativnih jedinica, što je ključno za sigurno
prometovanja vlakova, brze reakcije u slučaju hitnih situacija,
za sprječavanje incidenata, prijetnji, opasnosti i nesreća na
pruzi.

Sustav GSM-R u ovom trenutku koristi se na 130 tisuća kilometara
pruga u Europi i 210 tisuća kilometara pruga diljem svijeta i svi
imaju obvezu postupno se prebaciti na FRMCS.

Europski novac

Projekt se financira iz fondova EU-a a bit će proveden u tri
faze. Uključuju izradu projekta odnosno tehničke dokumentacije
izgradnje, izgradnju Globalnog sustava pokretnih komunikacija za
željeznički promet te prebacivanje s GSM-R mreže na FRMCS mrežu.

U sklopu projekta između ostalog zamijenit će se postojeći
analogni radiodispečerski sustav komunikacija i izgraditi
primarni i pričuvni dispečerski i nadzorni centar, a Jutarnji
donosi da će se izgraditi i novi centralni sustav za glasovno i
vizualno informiranje putnika.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest