Problem je što se kod nas starija vozila često održavaju neredovito i nekvalitetno, u neovlaštenim, odnosno necertificiranim servisima, koristeći jeftine zamjenske dijelove, često i 'u fušu', kaže Željko Marušić
Da većina Hrvata vozi stare automobile već je dobro poznata
stvar. Cijene su otišle gore, a popravak automobila danas je
mnogima postao luksuz. A problem je još jedan, pronaći
automehaničara. A nekima i sama pomisao da moraju obaviti
tehnički pregled, stvara stres. A kako se pripremiti za tehnički
pregled i što se sve provjerava na tehničkom pregledu vozila
pitali smo našeg prometnog stručnjaka Željka Marušića.
Prosječna starost vozila na hrvatskim cestama iznosi 14,8 godina
s tendencijom daljnjeg porasta, kaže za Danas.hr Marušić.
Upozorava da se često starija vozila održavaju neredovito i
nekvalitetno.
“To negativno utječe na tehničku ispravnost vozila u prometu, a
posljedica je prevelikih davanja na nova vozila. No uz redovitim
održavanjem i starija vozila mogu biti jednako ispravna i
pouzdana kao nova. Problem je što se kod nas starija vozila često
održavaju neredovito i nekvalitetno, u neovlaštenim, odnosno
necertificiranim servisima, koristeći jeftine zamjenske dijelove,
često i ‘u fušu’. Mala je vjerojatnost pada na tehničkom pregledu
redovito održavanog vozila. No, poseban je problem što su nova
vozila, zbog prevelikih davanja, većini naših građana preskupa,
pa uglavnom kupuju rabljena, često starija od 10, 15 godina…”,
naglašava Marušić.
Prema izvješću Centra za vozila Hrvatske, na tehničkim pregledima
najviše se pada zbog svjetala i signalizacije (27,8 posto),
kočnice (25,7 posto), podvozje i gume (10 posto), eko test (8,3
posto), motor (5,1 posto), karoserija (4,2 posto), oprema (3,9
posto), ventilacija (3,4 posto), upravljački mehanizam (2,8
posto)…
Ipak postoji rješenje, a Marušić savjetuje što treba napraviti
kako bi izbjegli pad na tehničkom.
“Najbolje je ako se redoviti godišnji servis napravi neposredno
prije odlaska na tehnički pregled. Ako je otada prošlo više od
pola godine, preporučljivo je automobil odvesti na preventivni
pregled u servis te po potrebi riješiti uočene nepravilnosti”,
kaže.
Prije tehničkog pregleda automobil treba oprati, izvana i iznutra
te provjeriti tlak u gumama, razinu ulja, rashladne tekućine,
tekućine ulja u sustavu za kočenje, naglašava Marušić.