Ministar Tonči Glavina apelirao je na djelatnike u turizmu da obrate pozornost na omjer cijene i kvalitete
“Nakon što sam vidjela koliko košta sladoled u Opatiji, morala
sam sjesti”, kaže šokirana influencerica iz Bosne i Hercegovine
na TikToku. Snimku je pogledalo gotovo milijun ljudi. Neki su se
složili s njim, drugi podsjetili da je to bilo u hotelu s pet
zvjezdica, piše slovenski 24ur.
24ur piše da će vas palačinka s namazom od lješnjaka, poslužena
na plastičnom tanjuru, na Makarskoj rivijeri koštat 5 eura, a
cijena ležaljke sa suncobranima iznosi 25 do 30 eura.
Njemački savezni ured za statistiku izračunao je da, primjerice,
u Turskoj noćenje u hotelu ili obrok u restoranu plaćaju 41 posto
manje nego kod kuće, u Španjolskoj 26 posto, u Grčkoj 23 posto, u
Hrvatskoj samo 18 posto manje nego u Njemačkoj. To znači da smo
im najskuplji među spomenutim zemljama.
“Ne samo gostima, već i Hrvatima polako je dosta – iz dućana
izlaze sve tanjih novčanika. Sve je skupo, ništa nije
pojeftinilo.
‘Sve više ljudi živi od turizma, a hrana je jedan dio koji se
nudi strancima, pa je normalno da će cijene malo rasti, a
stanovnici su kolateralna žrtva toga’, kaže Boris Podobnik,
prodekan Zagrebačke škole ekonomije i managementa .
Kako ne bi odgurnuli ruku koja ih hrani, ministar Tonči Glavina
apelira na djelatnike u turizmu da obrate pozornost na svaki
segment turističke ponude, na omjer cijene i kvalitete. ‘Nema
razloga da budemo jeftiniji od, recimo, Italije ili Španjolske,
ali ne smijemo biti ni skuplji’.
Iz Hrvatske turističke zajednice poručuju da je u prvom
polugodištu ostvareno šest posto više dolazaka gostiju i dva
posto više noćenja nego u istom razdoblju lani, a najviše su ih
ostvarili Nijemci i Slovenci”, navodi 24ur.