'Podatke koje će kutija prikupljati su propisanim europskim pravnim dokumentima, i oni će snimati 23 obvezna podataka i određeni dio dodatnih', kaže Šarić.
Iako su u zrakoplovima prisutne više desetljeća, crne kutije sada
dolaze i u sve nove automobile, i to bez iznimke. Crna kutija je
uređaj koji bi trebao otkriti, do najsitnijeg detalja, sve što se
događalo u sekundama prije prometne nesreće.
Takozvana crna kutija bilježi čak 23 podataka koji pomaže u
vještačenju. Podaci pohranjeni u crnoj kutiji neće se koristiti
za praćenje ponašanja vozača, ali će služiti u otkrivanju brojnih
prijevara.
Što se konkretno promijenilo od 7. srpnja?
“Promijenilo se s aspekta analize prometnih nesreća puno toga.
Promijenilo se to da mi od 7. srpnja sva nova proizvedena vozila
moraju imati tu tzv crnu kutiju u vozilima koja će nama koji se
bavimo istraživan jem prometnih nesreća uvelike pomoći u
rekonstrukciji tih događaja”, kaže Željko Šarić sa Zavoda za
prometno-tehnička vještačenja.
Imate i jedan uređaj pomoću kojega se čita sadržaj te crne
kutije. Kako sve funkcionira?
“Ovaj uređaj služi za prikupljanje podataka iz te tzv. crne
kutije u vozilima i pomoću njega mi možemo pristupiti tim
podacima i prikupiti podatke o kretanju vozila pet sekundi prije
samog sudara i podatke u samom sudaru. To je u ovom području
svojevrsna novost zato što možemo rekonstruirati što su vozači
radili pet sekundi prije sudara, kako su upravljali vozilom i to
uvelike pomaže u analizi nesreće.”
Koje će sve podatke sadržavati crna kutija?
“Podatke koje će kutija prikupljati su propisanim europskim
pravnim dokumentima, i oni će snimati 23 obvezna podataka i
određeni dio dodatnih. Među njima dio koji se odnosi na
korištenje mobitela, ali bit će podaci o brzini vozila, je li
vozač kočio, na koji način je manipulirao volanom, je li bio
vezan, i cijeli niz drugih podataka koji su jako važni.”