DOSAD VJERNI GOSTI

Imamo rekordnu turističku sezonu! Više gostiju i noćenja nego lani, ali ostaje pitanje: Zašto su nas Nijemci, Česi i Talijani počeli zaobilaziti

Miranda Cikotić/PIXSELL

Hrvatsku je ove godine posjetilo 110 tisuća turista više nego lani, dok prihodi nadmašuju 15 milijardi eura.

Hrvatska bilježi rekordne turističke rezultate u prvih
osam mjeseci 2023. godine. Iako su neki ključni gosti, poput
Nijemaca, Čeha i Talijana, došli u manjem broju, ukupni rast
dolazaka i prihoda potvrđuje uspješnu sezonu. Hrvatsku je ove
godine posjetilo 110 tisuća turista više nego lani, dok prihodi
nadmašuju 15 milijardi eura, piše Danas.hr.

Unatoč vremenskim nepogodama, više od pola milijuna turista
trenutačno odmara u Hrvatskoj. Mnogi uživaju na plažama, kao što
potvrđuju i izjave gostiju.

“Volim Hrvatsku, dolazim ovdje zadnjih 20 godina. Imam mnogo
prijatelja ovdje,” kaže Joachim iz Njemačke.

Mary Ann iz SAD-a dodaje: “Ovo mi je drugi put u Hrvatskoj i
oduševljena sam. Vratili smo se jer nam je prvi put bilo
odlično.”

Turistički rezultati nikad bolji

Do kraja kolovoza Hrvatska je zabilježila gotovo 17 milijuna
dolazaka, što predstavlja rast od 4% u odnosu na prošlu godinu.
Noćenja je bilo gotovo 90 milijuna, što je porast od 1%. Ministar
turizma i sporta, Tonči Glavina, ističe kako je prioritet
daljnje jačanje predsezone i posezone.

“U špici turističke sezone više ne tražimo povećanje brojki jer
to ne ide u prilog razvoju Hrvatske kao cjelogodišnje turističke
destinacije,” izjavio je ministar Glavina.

Rast prihoda i izazovi za iznajmljivače

Od početka godine, turisti su u Hrvatskoj potrošili gotovo 5,5
milijardi eura, što je 11 posto više nego u istom razdoblju
prošle godine. Samo u kolovozu prihodi su iznosili 1,47 milijardi
eura, što je rast od 9,2 posto.

Iako su službeni podaci optimistični, neki iznajmljivači tvrde da
im je popunjenost bila niska. Razlog može biti povećanje broja
ležajeva, što ne prati broj dolazaka i noćenja. Na tržište je
stavljeno dodatnih 25 tisuća ležajeva, što stvara neodrživost,
upozorava Glavina.

“Spuštanje cijena smanjuje kvalitetu drugih objekata jer ne mogu
održavati svoju cijenu, ali problem nije ni u njima nego je
problem što nemamo određenih sadržaja koji bi privukli goste”,
ističe turistička djelatnica Martina Nimac Kalcina.

Pad dolazaka iz Njemačke, Češke i Italije

Njemačka ostaje najvažnije tržište, iz te zemlje privukli smo 2,5
milijuna gostiju, koji su ostvarili 17,7 milijuna nočenja. Manje
ih je 6 posto u odnosu na prošlu godinu. Zabilježen je i manji
broj dolazaka iz Češke i Italije. Domaći turisti ostvarili su
10,8 milijuna noćenja – a to je više jedan posto u odnosu na
lani, a slovenski 9,3 milijuna noćenja što je rast od tri post.
Poljaci su ove godine zabilježili porast noćenja od 7 posto.

Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice,
naglašava potrebu za pametnijom cjenovnom politikom u budućnosti.

Unatoč konkurenciji, Hrvatska nastavlja jačati svoju poziciju kao
atraktivna turistička destinacija, no potrebna je dodatna pažnja
prema rastu cijena i održivosti smještajnih kapaciteta.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest