Obilježen europski dan Centra 112 – u prošloj godini građani zvali više od 100 tisuća puta

Djeca Dječjeg vrtića Rakovac naučila su danas kako pozvati policiju, vatrogasce ili hitnu medicinsku pomoć, pa su te službe i pozivali, sve u Karlovačkom Županijskom centru 112 Državne uprave za zaštitu i spašavanje (DUZS).

Centar 112 je tako obilježio europski Dan jedinstvenog europskog broja 112 (European 112 Day), a budući da su događaju prisustvovali i novinari, javnosti je poslana poruka da Centar 112 za njenu sigurnost kordinira s policijom, vatrogascima, hitnom medicinskom pomoći, HGSS-om, komunalnim redarima i inspekcijskim službama, tako da građani mogu na broj 112 prijaviti sva stanja hitnosti od požara, istjecanja opasnih tvari, onečišćenja pitke vode, potoka, rijeka i mora, kao i svih drugih pojava koje predstavljaju opasnost za život i zdravlje ljudi ili životinja ili ugrožavaju kulturna dobra i okoliš.

Voditelj Centra 112 Ivica Halar kaže da unatrag osam godina, od kada je jedinstveni broj 112 za žurna stanja uveden u Hrvatskoj, broj poziva stalno raste s oko četrdeset tisuća prve godine do 100.506 prošle godine. Tome, po njegovom mišljenju, nije razlog samo to što više ljudi zna za broj 112 ili što raste broj turista i drugih posjetitelja, nego su se nažalost u posljednjih nekoliko godina događale vremenske nepogode praćene olujom, obilnim snijegom, kišom ili pak je bilo vruće i sušno, a to su situacije kada nastaju poplave, požari i druga stradavanja.

Kada je naučio djecu kako da se predstave i pozovu pomoć i da kažu što se i gdje dogodilo, Halar ih je zamolio da sada to znanje ne koriste za igru, već samo ako će stvarno trebati pomoć.

Naime, prošle je godine od ukupnog broja poziva (100.506) onih zlonamjernih bilo 888 ili 0,9 posto, a nije dobro da u vrijeme kada nekome možda stvarno i žurno treba pomoć, on mora pričekati na vezu s Centrom 112 samo zato jer se za to vrijeme netko zabavlja na potpuno neprimjeren način.

Zanimljivo je da DUZS osim na hrvatskom jeziku radi i na engleskom, njemačkom, talijanskom francuskom, češkom i mađarskom jeziku, ali postoje prevoditelji i za druge jezike: naime kada npr. karlovački centar 112 zaprimi poziv na mađarskom jeziku odmah će ga preusmjeriti na konkretne ljude sa znanjem mađarskog jezika u centrima sjevernog dijela Hrvatske, a za talijanski jezik na primorske centre.

Na pitanje koji je događaj bio poseban tijekom prošle godine, Halar je rekao da je to bila akcija pravilnog postupanja s čoporom divljih svinja koji je zalutao u sam grad, na semaforizirane prometnice, a trebalo je pravilno koordinirati policiju, veterinarsku inspekciju i lovce.

KAportal.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest