Ovo priznanje dodatan je vjetar u leđa za postizanje puno većih ciljeva, a oni na prvom mjestu uključuju razvoj ruralnog područja kroz odgovorno društveno poduzetništvo, ističe direktor kompanije Krešo Rogoz
Krešo Rogoz direktor tvrtke Misterion Riviera d.o.o., na međunarodni Interreg DelFin projekt Impact konferencije 2021, održanoj 27. i 28. travnja, predstavio je destinacijsku menadžment kompaniju koja je osnovana 2020. godine kao društveno poduzeće u sklopu prekograničnog Interreg projekta Slovenije i Hrvatske, provedenog u partnerstvu slovenskih općina Metlika i Semič te općine Kamanje.
Impact konferencija je jedan od najvećih događaja u središnjoj i jugoistočnoj Europi, te okuplja sudionike Interregovih projekata iz Hrvatske, Njemačke, Italije i Mađarske koji promiču socijalno poduzetništvo u ruralnim regijama. U konkurenciji između ostalih međunarodnih predavača, Misterion Riviera osvojila je drugo mjesto u kategoriji “Greatest Social Impact”, kao i poziv za završnu konferenciju koja će se uživo održati na proljeće 2022. godine u Njemačkoj.
Kako je u razgovoru za KAportal kazao Krešo Rogoz, na ovaj način, Hrvatska je predstavljena u najboljem svijetlu te je ovo priznanje samo dodatan vjetar u leđa za postizanje puno većih ciljeva, a oni na prvom mjestu uključuju razvoj ruralnog područja kroz odgovorno društveno poduzetništvo.
– Upravo, kako je netko od sudionika konferencije rekao: “Od aktivizma, do biznisa…” Misija i poslovni model Misterion Riviera DMC je da zajedničkom aktivacijom lokalnih zajednica, turističkih zajednica i lokalnom akcijskom grupom vratimo život na ruralna područja. To u današnje vrijeme nije nimalo lagan posao, usporedio bih to s reanimacijom.
Turistička Agencija Misterion Riviera stvorila je održivi poslovni model društvenog poduzeća u turizmu te najmanje 75% ostvarenog prihoda reinvestira dalje u lokalnu zajednicu.
– Ulažemo ogroman trud i želju za oživljavanjem napuštenih krajeva i onih koji su na izmaku. Cilj je umrežavanje raznih dionika turizma područja Kupa -Kolpa koji obuhvaća Karlovačku županiju, Liku i Gorski kotar te slovensku Belu krajinu. Ovim načinom poslovanja, promiče se uključivanje i najmanjeg lokalnog poduzetnika u stvaranju jedinstvene turističke ponude koja svojim posjetiteljima pruža istinski doživljaj ruralnog našeg zavičaja, ističe Rogoz.
Prednosti ovakvog načina poslovanja su brojne, lokalno stanovništvo nije primorano tražiti zaposlenje u većim, urbanim sredinama, već ostaje živjeti i raditi te pridonositi razvoju lokalne zajednice, kulturna baština, tradicija i običaji ne padaju u zaborav, podiže se životni standard područja te se dobit reinvestira u novo poslovanje i tako se šire poslovne mogućnosti područja.
– Razmišljanja smo da domaći proizvodi lokalnih OPG-ova nisu dovoljno cijenjeni, štoviše, da su podcijenjeni. Primjerice, cijena 1l domaćeg vina kreće se već od 10 kuna te je to vrlo nizak iznos u odnosu na uložen trud i kvalitetu samog proizvođača. Trebamo početi cijeniti sami sebe, kao i naše domaće proizvode koji su daleko bolji i kvalitetniji od uvoznih te proizvođaču platiti stvarnu vrijednost tog proizvoda kako bi on pozitivno poslovao. Samim time, dobivamo zadovoljnog i profitabilnog proizvođača te bi on svakodnevno unaprjeđivao svoju proizvodnju i stvarao proizvod na visokom nivou kvalitete koji bi pridonio stvaranju bolje ponude za naše posjetitelje kako bi zajedničkim snagama stvorili veću vrijednost te cijene naših aranžmana uskladili s cijenama europskih standarda.
– Obilaskom terena prikupljamo informacije te s lokalnom zajednicom unaprjeđujemo ponude koje kasnije uvrštavamo u aranžmane same agencije kako bi svi zajedno ponudili jedinstven i predivan boravak u središnjoj Hrvatskoj. Trenutno, na poslovanje svakako je i utjecala COVID kriza te kao i svake turističke djelatnike bacila u zadnje redove. No, u ovim trenucima prepoznali smo potencijal tržišta i iskoristili kao priliku da poboljšamo vlastitu ponudu i snage kako bi spremno dočekali otvaranja granica i nove posjetitelje, naglašava Krešo Rogoz.
Agencija uz promicanje društvenog poduzetništva, reinvestiranja dobiti i individualnim pristupom, ističe i važnost ekologije. Na najvišoj razini vodi računa o ekološki prihvatljivim proizvodima, kao i poticanje ekološki odgovornog poslovanja razvojem turističkih proizvoda i usluga utemeljenih na načelima zaštite prirode i održivog razvoja.