Predavanje je održala Anita Kraševac, radna terepeutkinja u Udruzi Zvončići koja ima dugogodišnja iskustva u radu s djecom i grafomotoričkim vještinama
Za roditelje predškolske djece uključene u Dječji vrtić Pčelica u sklopu projekta Partnerstvo za društveni centar u Žakanju održano je predavanje na temu “Poticanje grafomotoričkih vještina kod predškolaraca”.
Predavanje je održala Anita Kraševac, radna terepeutkinja u Udruzi Zvončići koja ima dugogodišnja iskustva u radu s djecom i grafomotoričkim vještinama. Cilj predavanja bio je savjetovati roditelje na koji se način te u kojoj dobi djeteta može poticati razvoj fine motorike koja je kasnije preduvjet za grafomotoriku.
Predavanjem je obuhvaćen i dio sa pravilnim hvatom olovke,
pomagalima za pisalo koja se mogu koristiti ukoliko dijete
pokazuje poteškoće te alternativna rješenja i
korištenja raznih medija za poticanje grafomotričkih vještina
ukoliko dijete odbija samu
aktivnost pisanja/crtanja.
– Teškoće u grafomotorici imaju značajan utjecaj na školski uspjeh. Djeca koja imaju slabije razvijene grafomotoričke vještine mogu odbijati aktivnosti u kojima se od njih traže, gube motivaciju za rad, a time i priliku za učenje i usvajanje novih znanja. Grafomotorika je sposobnost koja se razvija, a kod djece se teškoće rješavaju vježbom. Tim vježbama dijete razvija i pažnju, koncentraciju, orijentaciju, govor i spoznaju. Crtanje i pisanje pokušajte potaknuti kroz igru, da djetetu bude zabavno i ne zaboravite ga pohvaliti, poručuje radna terapeutkinja Kraševac.
Za
nastavnike Osnovne škole Žakanje održano je pak predavanje na
temu “Senzorna
integracija”.
– Prisutni nastavnici imali su prilike čuti što je to senzorna
integracija, koji su
znakovi poteškoća senzorne integracije, kako se dijagnosticira i
kako se terapija senzorne integracije provodi, kaže Kraševac.
Kako pojašnjavaju iz udruge Zvončić, senzorna integracija je organizacija osjeta koja se koristi najčešće za postizanje svjesnog, ciljanog i prilagođenog odgovora. Senzorno integrirani mozak prima osjetne informacije iz našeg tijela i okoline, interpretira ih i organizira u svrsishodne odgovore (adaptivna ponašanja).
– Samo dobra integracija osjeta pomoći će mozgu da razvije funkcije koje su neophodne da bi dijete bilo uspješno u ponašanju, doživljavanju i učenju. Kroz prezentaciju su prikazane fotografije i snimke te primjeri iz svakodnevnog rada kako bi se na što bolji način pokušalo približiti problematiku ovog područja te kako bi i oni kao nastavnici mogli kod djece na vrijeme prepoznati simptome koji ukazuju na teškoće senzornog procesuiranja, pravovremeno na njih reagirati i znati kome se obratiti.
– Sudionici predavanja također su dobili smjernice kako u svakodnevnom radu koristiti materijal iz okoline, koje aktivnosti i igre koristiti i poticati dijete s ciljem što bolje organizacije senzornih informacija, dodaje Kraševac.