Gruba istina kaže kako mladi ne vjeruju jeftinoj balkanskoj demagogiji, odlaze. Cork, London, Berlin, Frankfurt, Augsburg, Zurich, Beč... karlovačka djeca i karlovački unuci.
Subota je dan za Živozidaše, pa su tako nakon mladog kandidata za
župana Davida Gorupa u svoju promociju krenuli i kandidati za
gradonačelnika i dogradonačelnika Karlovca, Čedomir Tatalović i
Marijan Fudurić.
Oni su zasad prvi koji su progovorili o konkretnom izbornom
programu, a konačno smo dočekali i prva izborna obećanja. Ne čine
se nerealna, nema vodenih tramvaja i tvornice cjepiva protiv
raka, čak su i realna iako na neka lokalna vlast teško da uopće
može utjecati.
Priopćenje odnosno program Tatalovića i Fudurića prenosimo u
cijelosti.
U vrijeme najgore krize, kojoj se kraj ni ne nazire, “sljedeća
dva tjedna su ključna”, sustav pokazuje katastrofalne slabosti.
Nesposobnost upravljanja državom i gradom je očita kroz
statistički pokazatelj kako je grad Karlovac u 5 godina izgubio
7000 duša. Službeno. “Stanovništvo kao temelj sigurnosti za
politički vrh je samo retoričko pitanje.” dr. sc. Stjepan
Šterc.
Temelj upravljanja gradom je briga o stanovništvu. Ne
deklarativni festival prozirnih laži, već stvarnost pružanja
osnovnih uvjeta za rad i život na razini 21. stoljeća u Europskoj
uniji. Gruba istina kaže kako mladi ne vjeruju jeftinoj
balkanskoj demagogiji, odlaze. Cork, London, Berlin, Frankfurt,
Augsburg, Zurich, Beč… karlovačka djeca i karlovački
unuci.
Moj program kao kandidata za gradonačelnika sadrži sljedeće:
1. Rješavanje problema vezanih uz odlagalište na Babinoj Gori:
– Pronalazak nove lokacije koja ne ugrožava vodocrpilišta grada
Karlovca:
– Revizija dosadašnjih ugovora, izvršenih radova i utrošenih
sredstava;
– Izračun isplativosti pogona i koristi za našu županiju i grad;
2. Rješavanje glavne gradske prometnice:
Činjenica je da kompletan promet prema zapadnoj Bosni i jugu
Hrvatske prolazi kroz grad starom trasom autoputa, što rezultira
čestim nesrećama i velikim gužvama.
U tu svrhu treba staviti u zadatak sljedeće:
– Potrebno je spojiti projekt dvosmjernog kolosijeka pruge s
konstrukcijom vijadukta Kupa – Rakovac;
– Rješavanje silaznih cesta s vijadukta, te uređenje autobusnog
kolodvora;
– Nastavak pravca preko koranskog mosta, prema prijeratnom
projektu autoputa k jugu u pravcu Brezove Glave, prema već
postojećem državnom putu, uz silazne ceste prema Tušiloviću
i Vukmaniću.
3. Rješavanje grijanja u gradu Karlovcu i prigradskim područjima:
– Ugradnja kalorimetra na svim preostalim karlovačkim zgradama
koje se griju na toplanu;
– Ubrzano istraživanje geotermalnih izvora za potrebe
grijanja;
– Ispitivanje isplativosti i izvedivosti preinake postojećeg
pogona u kogeneracijsko postrojenje;
– Olakšanje odvajanja nezadovoljnih krajnjih kupaca;
– Revizija sudskih sporova vezanih uz odvajanja;
– Ukidanje paušalnog dijela računa;
– Revizija investicija vezanih uz izmjenu vrelovoda.
– Subvencioniranje dizalica topline za stambene jedinice i
samostalne objekte.
4. Revizija stambenog fonda u vlasništvu grada i države:
– Renoviranja svih stanova u vlasništvu grada;
– Utvrđivanja liste prioriteta stambenog zbrinjavanja ;
– Povremena kontrola vlasništva korisnika gradskih stanova.
5. Obnova zaštićenih građevina na području grada:
– Utvrđivanje točnog broja stambenih jedinica u privatnom
vlasništvu objekata s oznakom zaštićenog objekta;
– Utvrđivanje točnog broja stanovnika grada koji prebivaju u
takvim objektima;
– Mogućnost otkupa objekata od vlasnika koji nisu u mogućnosti
ili ne žele obnavljati objekt;
– Ponuda gradskim obrtnicima, zanatlijama i drugim poduzetnicima
da sudjeluju u restauraciji građevina prema uputama
Konzervatorskog zavoda.
6. Nastavak izgradnje cijeloga grada:
– Aneks GUP-a u pravcu veće preglednosti i jasnije predodžbe
predstavljenog i naznačenog dosadašnjim tekstom;
– Pružanje mogućnosti arhitektima rješavanja ključnih
projekata i vizija, uz mogućnost sugestija građana.
7. Transparentnost javne nabave naručenih projekata i
izgradnje:
– Strogo držanje prvobitne procjene i veće poštivanje rada
procjenitelja:
– Revizija dosadašnjih sličnih procjena i konačnog
rezultata;
– Transparentnost nabave materijala i sredstava potrebnih za rad
gradskih službi.
8. Revizija poslovanja gradskih tvrtki:
– Revizija inventara, strojeva i voznog parka;
– Ispitivanje diploma i svjedodžbi zaposlenih;
– Revizija sudskih sporova i troškova, te osnovanosti
istih;
– Raspored raspoloživog radnog kadra na radna mjesta koja
odgovaraju potrebama i utvrđenoj stručnoj spremi i sposobnosti;
9. Popis objekata koji nisu smjeli prestati biti vlasništvo grada
Karlovca:
– Neke gradske tvrtke koje su silom zdravog razuma morale
ostati u vlasništvu ili pod utjecajem grada, tj. nekadašnja
društvena poduzeća, to više nisu, poput Gradske tržnice,
hotela Central, nekadašnjeg HUP Korana, te OTP-a i brojnih
drugih poduzeća. Valja upoznati građane s tijekom pretvorbe
istih, da saznaju u kojem periodu je pretvorba napravljena
poimence, te kakva je sudbina navedenih, tj. današnje stanje.
10. Suradnja s privatnim tvrtkama sa sjedištem u gradu, kao
i vanjskim potencijalnim investitorima:
– Potrebno je uspostaviti konkretne kontakte s vodećim
karlovačkim privrednicima, u cilju obostrane koristi, što se tiče
smanjenja nezaposlenosti, olakšanja privrednicima na koje nailaze
nekim nametima i obavezama koje nameće gradska
administracija;
– Osnivanje zajedničkog fonda, koji bi rješavao stambene i
socijalne potrebe zaposlenika;
– Neki svjetski poznati privrednici su iskazali interes ulaganja
u projekte iz svojega područja, s izgradnjom infrastrukture i
konkretnih pogona u našem gradu, pa su odustali. Potrebno je
uspostaviti ponovni kontakt s njima i pomoći im u
rješavanju prepreka na koje su naišli pritom, te pronaći
zadovoljavajuće rješenje.
11. Instaliranje rekreacijskih naprava na otvorenom,
vježbališta poput onog na Foginovom kupalištu, u Grabriku, te
Novom Centru, između Doma HV i Arhiva, uz staze za trčanje,
zaštićene posađenim drvećem. Slične sprave valja postaviti
na Gazi, Baniji, Dubovcu i drugim dijelovima grada gdje
stanovništvo pokaže interes.”