- Javni prijevoz je komunalna usluga koju Grad mora osigurati, a s druge strane, ona mora biti, koliko god je to moguće, održiva, kaže gradonačelnik.
Karlovačka gradska uprava danas je prezentirala novi model
javnog prijevoza koji se, kako su naglasili, u praksi pokazao
dobri za što je dakako zaslužan i Autotransport koji vrši uslugu
prijevoza.
– Više je linija i polazaka, uvedene su i dvije nove
kružne linije, karte su jeftinije, dio od 306 stajališta
opremljeno je tablama s aktualnim redom vožnje, a neki
autobusi koji prometuju kružnim linijama dobili
su prepoznatljiva karlovačka “odijela”. Uz to, sve starije
od 65 godina besplatan prijevoz autobusima očekuje vrlo brzo, od
lipnja, rečeno je to na današnjoj konferenciji za
novinare, na kojoj je Dario Greb, pročelnik Upravnog odjela
za komunalno gospodarstvo, promet i mjesnu samoupravu podsjetio
da je nova usluga javnog prijevoza počela 1. travnja.
Kako su tada bili školski praznici za kojih je donekle
reduciran vozni red, u punom obimu je od 8. travnja. U
međuvremenu su mnoga autobusna stajališta opremljena dodatnom
vertikalnom i horizontalnom signalizacijom, te pločama s novim
voznim redom i cjenicima.
– Primjerice, u prvoj zoni, za koju je udaljenost do 5
kilometara, cijena jednokratne karte je 1 euro, a za dnevnu
kartu, koja vrijedi za neograničen broj vožnji u danu, cijena je
u prvoj zoni 1,5 euro, rečeno je na tiskovnoj konferenciji.
– Kontinuirano nadograđujemo ovu uslugu, komuniciramo s
prijevoznikom, vijećima gradskih četvrti i mjesnih odbora,
građanima. Pozivamo ih da maksimalno koriste javni prijevoz: tako
ćemo smanjiti i potrebe za parkirališnim mjestima u gradu, te
čuvati naš okoliš, pozvao je pročelnik Dario Greb.
Gradonačelnik Damir Mandić je, napomenuvši da je u novom sustavu
javnog prijevoza predviđeno dvostruko više kilometara vožnje nego
prije, gotovo milijun kilometara godišnje, kao i prihvatljive
cijene karata, pogotovo dnevne od 1,5 eura jer se nastojalo
prepoznati stvarne potrebe građana, rekao je i da smo svjesni
kako je potrebno vrijeme da bi se pokazalo jesu li linije dobro
planirane, treba li negdje veći broj autobusa itd.
– Javni prijevoz je komunalna usluga koju Grad mora osigurati, a
s druge strane, ona mora biti, koliko god je to moguće, održiva.
U tri godine, na koliko je potpisan ugovor, iz gradskog proračuna
će biti izdvojena 3 milijuna eura, bez PDV-a; korištenje javnog
prijevoza smanjuje iznos iz proračuna. Dat ćemo vremena i sebi i
građanima da vidimo kako će to funkcionirati, a preporuka je
svima nama da počnemo koristiti javni prijevoz. Informativnim
letcima približit ćemo svima javni prijevoz, a danas
predstavljamo, za sad dva, autobusa brendirana prepoznatljivim
karlovačkim obilježjima, što je realizirano u suradnji
Autotransporta i Digitalnog tiska, također u svrhu popularizacije
javnog prijevoza. Slijedi nam opremanje autobusnih stajališta
nadstrešnicama, redovima vožnje, rekao je je gradonačelnik Mandić
i dodao da slijedi i uvođenje mobilne aplikacije za kupnju
autobusnih karata.
Precizirao je i da će svi Karlovčani stariji od 65 godina imati
besplatan prijevoz autobusima, bez obzira na primanja, za nepuna
dva mjeseca.
– Do sad je to pravo bilo ograničeno imovinskim cenzusom, a nakon
odluke Gradskog vijeća i rebalansa gradskog proračuna, koji će
biti u svibnju, besplatan prijevoz će imati svi stariji od 65
godina. Očekujem da će takva odluka stupiti na snagu od lipnja,
najavio je Mandić i dodao da će sa svim pojedinostima i načinu
ostvarivanja tog prava javnost biti na vrijeme upoznata.