Motociklisti i bicklisti puno ugroženiji od ostalih u prometu, smrtni slučaj na svakih 36 nesreća

Koristeći prigodnu prvosvibanjsku biciklijadu i masovno okupljanje biciklista u središtu Karlovca, Policijska uprava Karlovačka 1. svibnja ujutro i službeno počinje projekt “Siguran bicikl – miran san”. Tog jutra, a dalje svake srijede od 15 do 18 sati, i svake subote od 9 do 12 sati vlasnici tehnički ispravnih bicikala moći će besplatno registrirati svoje bicikle u PUK-ovom Informacijskom centru za prevenciju na Trgu P. Zrinskoga.

Utvrdi li se da bicikl zadovoljava tehničke uvjete, a poželjno je, iako nije obavezno, donijeti i račun od kupovine bicikla, vlasnik će dobiti odgovarajuću potvrdu s registarskim brojem i tvorničkim brojem bicikla i osobnim podacima vlasnika, a na bicikl će se zalijepiti i odgovarajuća registarska naljepnica.

Ovim činom trebalo bi se, kazala je policijska službenica Anita Gračan, ne samo pospješiti tehničku ispravnost bicikala kao preduvjeta sigurnosti u prometu, već i preventivno krenuti u borbu protiv sve učestalijih krađa bicikala.

Riječ je o projektu koji je zapravo dio šire policijske preventivne akcije povećanja razine sigurnosti u prometu rizične skupine sudionika koju čine vozači bicikala, mopeda i motocikala. Jure Pavlinić, voditelj službe policije u PUK-u, ilustrirao je ranjivost ove skupine vozača i vozila u prometu statističkim podacima po kojima je, kad je riječ o prometnim nesrećama s smrtno stradalim osobama, kategorija mopeda, motocikala i bicikala 2,6 puta ugroženija u prometu od ostalih kategorija motornih vozila.

– To znači da u jednu smrtno stradalu osobu imamo na svakih 94 prometnih nesreća u kojima sudjeluju automobili, dok je kod nereća u kojima sudjeluju mopedi, motocikli i bicikli smrtan slučaj zabilježen na svakih 36 nesreća. U Republici Hrvatskoj od ukupnog broja registriranih vozila, njih 8, 26 posto su iz kategorije mopeda i motocikala, a u evidenciji PUK-a na 58.575 ostalih motornih vozila dolazi ukupno 4012 mopeda i motocikala, kazao je Pavlinić.

Rizičnost tih skupina vozila i njihovih vozača proizlazi dijelom iz specifičnosti tih vozila, ali, dodao je Pavlinić, u velikoj mjeri i iz neodgovornog ponašanja vozača mopeda i motocikala, koji često višestruko nadmašuju ograničenja brzine na cestama. Dodatni problem je i nenošenje obveznih zaštitnih kaciga, pa se u sklopu provedbe Nacionalnog programa sigurnosti do 2020. godine raznim mjerama nastoji postići 98 postotno korištenje kaciga u vožnji mopeda i motocikala. S obzirom na specifičnosti tih vozila, Pavlinić apelira i na vozače motornih vozila da posebno imaju na umu slabiju vidljivost tih vozila prilikom prestrojavanja, preticanja i naročito kod uključivanja sa sporednih na glavne prometnice, kad vozači automobila često previde nailazeće motocikle s pravom prvenstva prolaza.

KAportal.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest