Potrošači se požalili da im “zbog fiskalizacije” trgovci nisu htjeli uzeti nazad oštećenu robu, stiglo tumačenje Ministarstva

Uvođenje fiskalnih blagajni revoltirala je trgovce na štandovima
koji već treći dan štrajkaju, no nezadovoljni su i brojni
potrošači koji se žale da im trgovci ne žele primiti neispravan
proizvod nazad, ili ako su ispunjeni uvjeti vratiti novac i to
zbog – fiskalizacije.

Regionalna udruga zaštite potrošača je, naime, dobila više upita
potrošača pa su od Odjela za zaštitu potrošača u resornom
ministarstvu zatražili tumačenje.

– Novim izmjenama i dopunama Zakona o zaštiti potrošača nije ni
na koji način ograničeno pravo potrošača u slučaju materijalnih
nedostataka, pojasnila je voditeljica Odjela Đema Bartulović.
Navodi kako u slučaju materijalnog nedostatka na proizvodu na
odnose potrošača i trgovca i dalje se primjenjuju odredbe Zakona
o obveznim odnosima o odgovornosti za materijalne nedostatke
stvari te je u skladu s tim odredbama trgovac dužan prema izboru
potrošača ukloniti nedostatak na proizvodu, predati drugi
proizvod bez nedostatka, sniziti cijenu ili vratiti plaćeni iznos
za proizvod, te ispuniti i druge obveze propisane tim odredbama.

– Što se tiče samog postupka fiskalizacije, nema nikakve zapreke
da se račun za vraćeni proizvod stornira. Sve se obveze propisane
za izdavanje računa odgovarajući primjenjuju i kod izdavanja
računa za storniranje računa (sadržaj, broj), to konkretno znači
da je potrebno fiskalizirati 2 dokumenta: prvi račun i račun za
storniranje računa, kazala je Bartulović.

Stoga, ako imate problema s trgovcem koji vam ne želi uzeti
oštećenu robu koju vam je prije prodao, treba znati da on može
bez zapreke stronirati fiskalni račun i odraditi sve svoje obveze
prema Zakonu.

KAportal.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest