Pokušali bismo naći zajednički izlaz iz ove situacije, da i vama
i nama bude prihvatljiv; nema smisla da se nešto radi bez vašeg
pristanka. Ne možemo se vratiti na početak jer onda od te pruge
ni povlačenja sredstava nema ništa. Zato predlažemo, umjesto
obilaznice, da se nastavi dvokolosječna pruga kroz grad,
predstavio je Zoran Tomšić iz HŽ Infrastrukture gradskim
vijećnicima i čelnicima novi prijedlog trase pruge Zagreb –
Rijeka.
Odustalo bi se, dakle, od obilaznice kroz Mekušanski Lug,
Mostanje i Logorište, a postojeća jednokolosječna pruga kroz grad
remontom bi dobila i drugi kolosjek, što bi značilo i izgradnju
nekoliko novih nadvožnjaka i mostova.
Projektant Ivan Nosal naglasio je da projektiraju prema
potpisanim ugovorima, u skladu s važećim prostornim planovima, te
projektnom zadatku.
– Prijedlog da se kao alternativa obilaznici napravi dogradnja
drugog kolosjeka kroz grad s ekološkog stajališta bi bio
povoljniji, financijski jeftiniji i krajobrazno prihvatljiviji.
Mislim da o tom prijedlogu treba razmišljati, rekao je Nosal.
Da je i obilaznica i dogradnja postojeće pruge za Karlovac
neprihvatljiva, složili su se i vladajući i oporbeni vijećnici.
– Politika je krivac za stanje u koje smo dovedeni. Išlo je tako
da je Županija usvojila varijantu trase pruge koja i nije bila
predviđena, a nije ni provela javnu raspravu. Nakon toga, Grad
radi prostorni plan i u njega ucrtava županijski protiv svoje
volje. Kako protiv volje, nije jasno. Prošlo je puno vremena, ali
se nadam da ga ima za ispraviti ovo. Ne vidim razlog da se ne
napravi 3. varijanta, prihvatljiva za grad: malo modificira
obilaznica koja bi većinom išla kroz nenaseljeno područje, ne
kroz naše vodonosno područje, pa došla do Belaja, predložio je
Davor Petračić, naglasivši da Grad i Županija moraju u hitnu
izmjenu prostornih planova jer to je jedini način da se ucrta
prihvatljiv koridor pruge, a projektanti rade po važećim
planovima.
Grad je, po riječima dogradonačelnika Dubravka Delića, još u
ožujku Županiji poslao zahtjev za promjenu prostornog plana, a
nezadovoljstvo ovakvom trasom pruge ponavljao na nekoliko
sastanaka.
Da su Županiji upućena tri pisma s istim zahtjevima, promjenom
prostornog plana i trase pruge, rekao je i gradonačelnik Damir
Jelić.
– Od starta trubimo istu priču županijskoj razini – maknite je!
Koje su oni argumente imali, ne znam, ali su donijeli to što su
donijeli. Što se dogodilo da je pitanje županijske razine bilo
problematično, da li su prevladala dvije ili tri općine, ne znam,
to valja na županijskoj razini diskutirati. Bez obzira koji
sastav Vijeća bio, naš se stav nije mijenjao: mijenjajte tu
priču, nije dobra , to govore ljudi, govore stručnjaci, a o
financijama se da diskutirati. Rješivo je, taman ako zastanemo i
ako košta. Ako se ne uključi ovo što Karlovac govori, onda će
grad biti žrtva, internacionalna ili nacionalna, bez obzira na
grešku Županije, naglasio je Jelić, apelirajući na vijećnike
SDP-a i HNS-a da krenu u akciju prema državnoj razini jer oni to
mogu, a on nema taj autoritet.
Županijsko Poglavarstvo, a potom i Skupština, Prostorni plan s
trasom nizinske pruge usvojili su 2009. Na slijedećoj sjednici
Županijske skupštine pred vijećnicima bi se trebao naći prijedlog
o njegovim izmjenama.
Projektiranje pruge, “teško” 15 milijuna eura, u omjeru 85:15
posto, financiraju EU i naša zemlja. Procjenjuje se da će nova
pruga do Rijeke stajati oko milijardu eura, a gradnja bi trebala
početi 2016.
KAportal.hr