Na Zeleni telefon sve više poziva, u 2011. uspješno riješeno 70 posto dojava

Na Zeleni telefon sve više poziva, u 2011. uspješno riješeno 70
posto dojava

Na Zeleni telefon Ekološkog društva Pan u 2011. godini zaprimljeno je ukupno 74 poziva Karlovčana. Kako pokazuje izvješće o radu, to je porast od 25 posto u odnosu na 2010. godinu. Od ukupnog broja, uspješno je riješeno oko 70 posto slučajeva.

Kao i prethodnih godina, više od polovice poziva (točnije, njih 37), bilo je vezano uz probleme s otpadom – uz uobičajne pritužbe vezane uz neprimjereno odlaganje i zbrinjavanje otpada, Karlovčani se sve više informiraju o mogućnostima za odvojeno odlaganje pojedinih vrsta otpada. Panovci kažu da uz problem postojanja divljih odlagališta otpada, najveću ”boljku” u gospodarenju otpadom na razini grada i županije predstavlja nedostatak organiziranog sustava odvojenog sakupljanja otpada i postojanja manjih reciklažnih dvorišta koja bi bila lako dostupna građanima. Ističu kako je postojeća praksa pokazala kako bi uspostava ovakvog sustava bila ekonomski najisplatljivija, kao i da se lakšim pristupom do određenog zelenog ”otoka” višestruko podiže razina svijesti o reciklaži otpada.

Pritužbe građana svrstane su u nekoliko kategorija, a nakon otpada, sljedeće na listi briga Karlovčana svrstane su u kategoriju ”Vode i Zelenilo” u vezi čega je upućeno 17 poziva, te u kategoriji ”Životinje” sa 5 poziva. Vezano uz rad gradske tvrtke Zelenilo d.o.o, zadužene za brigu o drvoredima u gradu, u Eko Panu kažu da su primjećeni neki pozitivni pomaci u radu, no da prostora za unaprijeđenje rada još uvijek ima – briga o drvoredima i dalje nije kontinuirana, a u pojedinim slučajevima pokazana je i opravdana sumnja u stručne kapacitete tvrtke.

Kao neke od nedostataka u njihovom poslovanju aktivisti udruge ističu nepostojanje vlastitog rasadnika razvijenih stabala kojima bi se zamjenjivala stara i bolesna drveća, kao i nedovoljno korištenje znanja i konzultacija visokoobrazovanih institucija i stručnjaka po pitanju problematike i liječenja stabala. Kako kažu, upravo radi toga sve češće dolazi do uklanjanja stabala uz nedovoljno jasne kriterije, bez da se dovoljno razmatraju alternativne mogućnosti kako bi se pojedino drveće moglo očuvati. Također, kritiku upućuju i na nedovoljnu zaštitu javnog prostora od strane grada u korist pojedinih privatnih investitora.

Trend rasta poziva na godišnjoj razini pokazuje kako je Zeleni telefon prepoznat u lokalnoj zajednici, a želja ovih zelenih aktivista jest da unaprijede svoj rad u budućnosti i bude vidljiviji na području cijele županije. Upravo je Zeleni telefon jedan od načina da se građane kroz razgovor potakne na aktivno uključenje u rješavanje problema zajednice, kao i da ih se informira o njihovim pravima o obavezama prema tijelima javne vlasti s kojima nisu često dovoljno upoznati. Tako se svi zainteresirani Karlovčani mogu javiti na broj Zelenog telefona 062/123-456 ili na mail adresu zeleni-telefon-karlovac@mail.inet.hr.

KAportal.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest