Zeleni telefon karlovačkog Ekološkog društva Pan bilježi sve više poziva, što svjedoči o sve većoj brizi i svjesnosti ljudi za okoliš. Pritom vrijedi istaknuti i još jedan pozitivan trend – broj anonimnih i neanonimnih poziva gotovo je izjednačen. Tijekom drugog tromjesječja 2012. godine aktivisti su na Zelenom telefonu zaprimili 57 poziva, što je gotovo trostruko više nego u istom razdoblju prošle godine (21 poziv). Daleko najveći broj poziva odnosio se na kategoriju otpada (22 poziva ili 38,5%), čime je nastavljen trend da problemi s otpadom izazivaju najviše pozornosti kod građana.
Jednak broj poziva (po 10) upućen je vezano uz kategorije “životinje” i “zelenilo”. Uglavnom je riječ o nezadovoljstvu neredovitom košnjom zelenih javnih površina ili, pak, vlasnicima pasa koji ne poštuju odredbe komunalnog reda.
– Kada je to u pitanju moramo istaknuti problem nedovoljnog broja komunalnih redara. Grad bi trebao imati više zaposlenih u tom segmentu, kako bi se odredbe mogle efikasnije nadzirati, a prekršitelji kažnjavati – ističe Denis Frančišković, voditelj Zelenog telefona.
Od ostalih poziva, tri su bila vezana uz vode, dva uz zrak, a jedan uz kategoriju šume. Stiglo je i sedam poziva koji su svrstani pod “razno”, jer ne pripadaju standardnim kategorijama.
Zadovoljstvo građanima i njihovom sve većom aktivnošću na zaštiti okoliša, nažalost, ne prati zadovoljstvo vlastima:
– Tijela javne vlasti uglavnom nisu odgovarala na prijave ili su to činila tek nakon slanja požurnica i žalbi drugostupanjskom tijelu. Primjetno je i loše organizacijsko ustrojstvo tijela javne vlasti i nepostojanje njihove međusobne povezanosti – naglašava Frančišković.
Eko Pan putem Zelenog telefona u svakom izravnom kontaktu i razgovoru nastoji potaknuti građane na aktivno uključivanje u rješavanje problema. Građani u velikoj mjeri nisu upoznati sa svojim pravima prema tijelima javne vlasti, ali ponekad i obvezama.
– Nažalost, građani često od strane institucija kojima se obraćaju doživljavaju neprofesionalan pristup rješavanju njihovih problema. Napominjemo da su svi službenici u tijelima javne vlasti po zakonu dužni uputiti građane u način ostvarivanja njihovih prava kao i rješavanje njihovih problema. Slijedom takvog postupanja kod građana je primjetno opravdano nepovjerenje u institucije. Uočljivo je i da nadležna inspekcijska tijela često ne iskorištavaju sve zakonom propisane mogućnosti i mjere koje se mogu poduzeti prema onečišćivačima ili drugim prekršiteljima propisa – ističe Denis Frančišković.
KAportal.hr