Latković: Toplana radi po zakonu, dok se sustavno obmanjuje javnost

Latković: Toplana radi po zakonu, dok se sustavno obmanjuje javnost

Nakon što je pokrenuta nova građanska inicijativa i potpisivanje peticije onih nezadovoljnika koji se ne žele grijati u sustavu Gradske toplane, te brojnih medijskih istupa udruga, skupina građana i pojedinaca, konačno se javnosti obratio i direktor GT-a Inoslav Latković.

Podsjetimo prije nekoliko dana Toplana je Državnom inspektoratu prijavila korisnike koji su se isključili iz sustava te tim potezom potaknula novi val nezadovoljstva građana koji smatraju da imaju pravo sami odlučiti na koji će se način grijati.

Kako navodi u priopćenju, koje ćemo po Latkovićevoj zamolbi i zbog velikog interesa javnosti za ovu temu također prenijeti u cijelosti, javnosti se obraća povodom učestalih napada na rad Gradske toplane d.o.o. u zadnjih nekoliko mjeseci te jer se u javnosti, kaže, “pogrešno stvara nepravilna slika o nepoštenom radu ovog gradskog poduzeća, kao i neprofesionalnosti, kršenju zakonskih odredbi, raznim pritiscima na same građane i sl. Time se sustavno obmanjuje javnost, a  našoj tvrtki se uništava ugled koji pokušavamo nakon raspada Toplane d.o.o. dovesti na nivo koji jedno takvo poduzeće i zaslužuje”.

Slijedi nastavak priopćenja…

Javno je poznato da Gradska toplana d.o.o. nije pravni sljednik stare Toplane, već potpuno nova firma, koja svim raspoloživim zakonskim sredstvima osigurava opskrbu toplinskom energijom  grada Karlovca.

Stoga se osjećamo dužni objasniti poštovanim građanima i građankama sljedeće činjenice:

         opći troškovi poslovanja  Gradske toplane d.o.o. znatno su smanjeni u usporedbi s prošlim razdobljem

         grijanje građana grada Karlovca za sezonu 2012/2013 bilo je vrlo upitno, obzirom na nastalu situaciju koja se odnosi na stečaj stare Toplane d.o.o. i neizvršen remont postrojenja proizvodnje (kotlovnice 116 MW) i distribucije (vrelovod 44km s predajnim dijelom toplinskih stanica)

        osnivanjem Gradske toplane d.o.o. omogućeno je zaposlenje 51 radnika, koji su propašću stare tvrtke ostali bez svojih zaposlenja.

         realizirano je smanjenje gubitka vode u vrelovodu za polovicu (točnije prosječni višegodišnji gubitak bio je preko 20-25m3/h, a trenutno je gubitak 10-13 m3/h).

         Gradska toplana d.o.o. je izvršila financiranje umjeravanja (baždarenja) i ugradnju svih kalorimetara u toplinskim stanicama.

    Početak grijanja izvršen je u potpunosti po pravilima struke i na vrijeme (bez zakašnjenja), te se danas radi bez značajnih  tehničkih problema sukladno pozitivnim propisima RH i pravilima struke, uz naplatu u trenutnom iznosu od 87%  (a koji iznos je u stalnom rastu). U okviru odnosa s kupcima uveli smo nove modele plaćanja troškova putem kreditnih kartica, na rate, putem trajnih naloga, te putem posebno osmišljenog sustava “dvanaestina” (kupac po posebnom zahtjevu i izjavi može razdijeliti procijenjeni trošak cijelog obračunskog razdoblja na 12 rata)

  Novost je između gore navedenog i uređivanje ureda za odnose s potrošačima, tako da potrošači (kupci) mogu sve svoje probleme i zahtjeve riješiti na jednom mjestu.

Ugovori o opskrbi i korištenju mreže tarifnog kupca:

 U listopadu 2012. godine krenuli smo s dostavom, odnosno ponudom ugovora o opskrbi toplinskom energijom našim kupcima. Činjenica jest da s ponudom ugovora nismo krenuli prije početka poslovanja. Razlog tome je vremenski faktor, jer je bilo nužno osigurati i pripremiti se za početak grijanja u sezoni 2012/13 s tehničkog aspekta (remont i priprema postrojenja i vrelovoda) dok su istovremeno vršene konzultacije s ROZP-om, Udrugom stanara i HERA-om. Ugovori su sačinjeni sukladno Općim uvjetima za opskrbu toplinskom energijom (čl.37,39,43), te prema predlošku koji je bio priložen HERA-i prilikom zahtjeva za ishodovanje dozvola za vršenje energetskih djelatnosti.

Citiramo:

Članak 37.

(1) Ugovor o opskrbi i korištenju distribucijske mreže tarifnog kupca zaključuju opskrbljivač toplinskom energijom i tarifni kupac.

(2) Ugovor iz stavka 1. ovog članka sadrži:

– podatke o ugovornim stranama,

– predmet ugovora,

– broj termoenergetske suglasnosti i datum izdavanja,

– energetske veličine iz termoenergetske suglasnosti,

– podatke o obračunskom mjernom mjestu,

– podatke o kategoriji potrošnje,

– način prikupljanja, prijenosa i provjere mjernih podataka,

– obračun naknade za korištenje distribucijske mreže i ostalih naknada,

– način izvještavanja i razmjene podataka,

– adresu dostave računa,

– način obračuna i naplate,

– razinu kvalitete isporuke toplinske energije,

– količina i dinamika isporuke toplinske energije,

– ostale međusobne obveze,

– podatke o trajanju i raskidu ugovora, te dužini otkaznog roka,

– način rješavanja sporova.

(3) Ugovor iz stavka 1. ovog članka zaključuje se na neodređeno vrijeme za svako obračunsko mjerno mjesto, a može se zaključiti i za više obračunskih mjernih mjesta.

(4) Kada tarifni kupac iz stavka 1. ovog članka ima s opskrbljivačem toplinskom energijom zaključeno više ugovora o opskrbi i korištenju distribucijske mreže, pravo na isporuku toplinske energije na obračunskom mjernom mjestu za koje je zaključen ugovor iz stavka 1. ovog članka ostvaruje nakon podmirenja ukupnih dospjelih novčanih obveza za isporučenu toplinsku energiju na svim drugim mjernim mjestima.

(5) Potpisom Ugovora iz stavka 1. ovog članka ugovorne strane se obvezuju da tijekom važenja ugovora u cijelosti prihvaćaju odredbe važećih Općih uvjeta za opskrbu toplinskom energijom i Tarifnog sustava za usluge energetskih djelatnosti proizvodnje, distribucije i opskrbe toplinskom energijom.

Članak 39.

(1) Vlasnici posebnih dijelova nekretnine koji predstavljaju samostalnu uporabnu cjelinu na zajedničkom mjerilu toplinske energije u stambenim i/ili poslovnim zgradama zaključuju ugovor o opskrbi i korištenju distribucijske mreže putem predstavnika suvlasnika.

(2) Ugovor iz stavka 1. ovog članka obavezno sadrži i odredbe o pristupnom ugovoru za pojedine suvlasnike nekretnine, te popis suvlasnika te nekretnine s dokazom o vlasništvu posebnih dijelova objekta koji predstavljaju samostalnu uporabnu cjelinu te veličinom suvlasničkih dijelova.

(3) Ugovor iz stavka 1. ovog članka obvezuje sve kupce na zajedničkom mjerilu toplinske energije, a primjenjuje se i na svakog novog kupca prema općim pravilima o pristupanju ugovoru u opsegu prava i obveza koje je imao njegov prethodnik.

(4) Potpisom ugovora iz stavka 1. ovog članka ugovorne strane se obvezuju da tijekom važenja ugovora u cijelosti prihvaćaju odredbe važećih Općih uvjeta za opskrbu toplinskom energijom i Tarifnog sustava za usluge energetskih djelatnosti proizvodnje, distribucije i opskrbe toplinskom energijom.

Članak 43.

(1) Ugovor o opskrbi i korištenju distribucijske mreže tarifnog kupca, prestaje u slučaju:

– smrti fizičke osobe,

– prestanka pravne osobe,

– raskida ugovora,

– nastupa drugih okolnosti za prestanak ugovora prema propisima obveznog prava.

Zakon o obveznim odnosima  u čl. 294 propisuje da se za ugovor za čije se sklapanje zahtijeva pisani oblik, smatra valjanim i ako nije sklopljen u pisanom obliku, ako su ugovorne strane ispunile u cijelosti ili pretežnom dijelu obveze koje iz njega nastaju.   Plaćanjem računa je većina vlasnika stanova na zajedničkim mjerilima toplinske energije iskazala svoju volju da su s Gradskom toplanom kao opskrbljivačem toplinskom energijom, u ugovornom odnosu.

       Tarifni elementi propisani su “TARIFNIM SUSTAVOM  ZA USLUGE ENERGETSKIH DJELATNOSTI PROIZVODNJE I OPSKRBE TOPLINSKOM ENERGIJOM, BEZ VISINE TARIFNIH STAVKI” donesenim od strane HERA-e:

Članak 4.

(2) Tarifni elementi su:

• Te1 – isporučena/preuzeta toplinska energija,

• Te2 – zakupljena snaga iz termoenergetske suglasnosti,

• Te3 – fiksna mjesečna naknada

Izdvajanje iz CTS-a:

Mjerno mjesto je kalorimetar.

Zakonom je propisano izdvajanje za:

– zasebno mjerno mjesto (Opći uvjeti čl.44)

postupak: dovoljan je ovlašteni zahtjev kupaca na tom mjernom mjestu (ukoliko je to “kalorimetar

pred stanom” dovoljan je zahtjev vlasnika stana, a ukoliko je to kalorimetar u toplinskoj

stanici potrebna je suglasnost svih suvlasnika)

nakon izdvajanja zasebnog mjernog mjesta, prestaju sve obveze prema opskrbljivaču

– za jednog od kupaca na zajedničkom mjernom mjestu (Opći uvjeti čl.30)

Članak 30.

(1) Tarifni kupac na zajedničkom mjerilu toplinske energije ne može se izdvojiti iz toplinskog sustava bez suglasnosti svih tarifnih kupaca na zajedničkom mjerilu toplinske energije, distributera toplinske energije i opskrbljivača toplinskom energijom.

(2) Tarifni kupac iz stavka 1. ovog članka kojem je odobreno izdvajanje iz toplinskog sustava dužan je plaćati sve troškove osim troškova energije i fiksne mjesečne naknade.

Do današnjeg dana nije bilo NITI JEDNOG  zahtjeva predstavnika suvlasnika ili ovlaštenika za obustavom isporuke toplinske energije svim suvlasnicima na zajedničkom mjerilu. Zaprimljen  je određen broj zahtjeva za individualnu obustavu daljnje opskrbe ili individualno izdvajanje iz toplinskog sustava (30 samovoljno “odrezanih”, 60 zahtjeva za izdvajanje, 40 ne želi podmirivati račune).

  Nakon pristupanja Europskoj uniji biti će obvezno individualno mjerenje utrošene toplinske energije. Idealan sustav mjerenja je rekonstrukcija unutrašnje instalacije i ugradnja kalorimetara za svaki pojedinačni stan. U tom slučaju, sukladno zakonu, kupci na zajedničkom mjernom mjestu postaju kupci na zasebnom mjernom mjestu, sa svim pravima sukladno zakonu. Isto nije slučaj ukoliko se ugrade razdjelnici topline.

Prikupljanje i obrada podataka:

      Prijenosom koncesije na Gradsku toplanu d.o.o. prenesena je i obveza Grada Karlovca isporuke toplinske energije korisnicima priključenim na centralizirani toplinski sustav. Da nisu bili preneseni podaci o priključcima na koje se poziva Regionalna organizacija zaštite potrošača Karlovac, zakonsko pravo na pružanje usluga bilo bi potpuno ugroženo, kao i cjelokupno poslovanje Gradske toplane d.o.o., te cjelokupni centralizirani toplinski sustav. Smatramo da to apsolutno nije ni u čijem interesu, jer se većina karlovačkih kućanstava upravo grije preko našeg sustava. Ujedno se pozivamo na Zakon o zaštiti osobnih podataka koji propisuje da se osobni podaci smiju prikupljati i dalje obrađivati u slučajevima određenim zakonom, te radi ispunjenja zadataka koji se izvršavaju u javnom interesu ili u izvršavanju javnih ovlasti koje ima voditelj zbirke osobnih podataka ili treća strana kojoj se podaci dostavljaju (što je apsolutno slučaj kod nas i što dokazuje da za prikupljanje i obradu predmetnih podataka postoji zakonska osnova).

ZAKLJUČAK:

Sukladno svemu navedenome, jasno je da Gradska toplana radi po Zakonima i propisima koji određuju njeno poslovanje, ne vrši nikakav pritisak i ne prijeti  potrošačima. Također se potrošači ne dovode u doživotni ugovorni odnos, već im se ukoliko ne pristaju na daljnju opskrbu toplinskom energijom, nudi zakonska mogućnost poštivanjem zakonske procedure izdvajanja iz toplinskog sustava.

Time Gradska toplana postupa potpuno u skladu s pozitivnim propisima kojima se  uređuju uvjeti distribucije i opskrbe toplinskom energijom.

U nekoliko izvršenih nadzora Državnog inspektorata, utvrđena je kao jedini prekršaj Gradske toplane činjenica da ugovori o opskrbi nisu ponuđeni prije početka poslovanja, za što je tvrtka bila spriječena iz objektivnih razloga. Ujedno navodimo izvod iz nalaza Državnog inspektorata koji govori da je plaćanjem računa većina vlasnika stanova na zajedničkim mjernim mjestima toplinske energije iskazala svoju volju da su s Gradskom toplanom kao opskrbljivačem toplinskom energijom u ugovornom odnosu, u kojem slučaju je to mjerno mjesto formalno u ugovornom odnosu, koji se odnosi na sve korisnike spojene na to mjerno mjesto.

Stoga smatramo da je glavna zadaća svih zainteresiranih za nesmetan rad Gradske toplane koja grije oko 8000 subjekata u gradu Karlovcu i nadalje,  postupati prema svim važećim propisima, uz oštro protivljenje ikakvim prozivkama o nepoštenom poslovanju, prijetnjama i vršenju raznih pritisaka.

Cilj nam je uspješno završiti ovu ogrjevnu sezonu na zadovoljstvo svih potrošača, uvoditi pozitivne promjene i popravljati dugogodišnje probleme u poslovanju, biti na usluzi našim korisnicima i razvijati sustav s ciljem bolje ekonomičnosti i realnom budućnosti toplinarstva u gradu Karlovcu. Gradska toplana ne zabranjuje odvajanje pojedinih korisnika, niti je ikome uskratila tehničku suglasnost, ukoliko postoje svi zakonom ispunjeni uvjeti.

S poštovanjem,   Gradska toplana d.o.o. Direktor Inoslav Latković,dipl.ing.stroj.

KAportal.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest